NA: Seiko SNZG15J1 military watch

Automaten hebben al geruime tijd mijn voorkeur en heb ik, behalve een doosje vintage Pontiacs, een hele serie Seiko en Citizen automaten. Dat zijn allemaal duikers.

Afgelopen week kwam ik op MP een Seiko SNZG15J1 tegen. Een beetje vreemde eend in de bijt voor mij, maar vandaag opgehaald voor een hele mooie prijs.

Ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben en het horloge in het echt mooier is dan in de advertentie. Een 5 sport met een 7s36 uurwerk en originele stalen band, in een hele nette staat.

Morgen maar eens schoonmaken en dan kan ie aan de pols, om te testen of ie netjes loopt.

5 likes

Hey proficiat…ik heb toevallig ook precies vandaag mijn SNZG15 ontvangen (Monsterwatches).

En zoals je zegt, het horloge is nog mooier in het echt…ps ik ben nog even aan het stoeien met verschillende bandjes :slight_smile:

Al dat moois voor nog geen eur 180,-- … dat is toch eigenlijk geen geld!

1 like

Dat is inderdaad geen geld. Ik weet zeker dat we er veel plezier van gaan beleven.

De stalen band die er nu op zit draagt heel comfortabel moet ik zeggen. Ik heb een 7002 op leer en dat bevalt me uitstekend, dus de keuze voor leer zal ook wel een keer gemaakt gaan worden. Daarbij staan deze horloges op Google vaak met een nato afgebeeld. Ze worden volgens mij standaard met een (zwarte) nato geleverd. Mogelijkheden genoeg dus.

Ja dat lijkt mij ook. Ik vind het vooral een lekker licht en makkelijk zomers horloge.

Stalen band is zeker ook een mooie combi voor de Sports5. Standaard wordt het horloge geleverd met zowel een stoffen als nato band, beiden inderdaad zwart. De nato is niets voor om mijn pols en de stoffen is wat mij betreft enigzins gewoontjes, maar draagt wel erg soepel moet ik zeggen. Ben nog even wezen graven in de horloge-koffer voor een net lederen bandje. Mogelijkheden zat indeed.

1 like

Mooie aanschaf :thumbsup:

Kebumook! :smiley:

Saffier op laten zetten.
Deze ga ik van mijn langzalseleven niet meer verslijten.

Goeie banden swapper ook :thumbsup:

Grt.

2 likes

Ik heb ook gekozen voor saffier…domed. Vond ik de meerprijs zeker waard…en het is een goed keus geweest :thumbsup:

1 like

Mijn beste,

Leuke aanwinst!!
Geniet ervan!!

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

1 like

Twee jaar geleden cadeau gedaan aan m’n beste maatje, draagt 'm elke dag. Mooi en onderschat horloge, mocht dat ‘5’ schildje er niet ophangen zou deze hier nog meer populair worden :wink:
Veel draagplezier toegewenst met de nieuwe aanwinst!

2 likes

Ik heb ook nog getwijfeld over domed saffier.

Heb je er een foto van?

Ik heb gekozen voor plat saffier.

En de wijzerplaat van de SNZG17 met gelumde cijfers. :thumbsup:
De stalen band zit er ook bij.

Grt.

3 likes

Oh dat is nice die lume!! Ik vind overigens de lume van de 15 ook ge-wel-dig…erg dik en fel.

In mijn eerdere post (zie linkje hierboven) heb ik een aantal foto’s geplaatst van mijn nieuwe aanwinst waarop je de domed saffier wellicht aardig kunt zien?

Mooie foto’s!

Het ziet er uit als een soort half-domed.

Ik had gekozen voor plat saffier omdat dit in 3mm dik geleverd kon worden.
Domed slechts in 2mm.

En de SNZG17 wijzerplaat was een welkome verrassing van Rob :thumbsup:

Hallo, mooie aanwinst :thumbsup: Hier gaat u jarenlang plezier van hebben.

1 like

Thx. En inderdaad…het is zo lijkt het half-domed. Wat mij betreft perfect. Ik houd niet van een horloge met zo’n enorme koepel erop :wink:

Dus je had niet specifiek voor die full-lume wijzerplaat gekozen, maar het was een verrassing van Rob? Dat is erg gaaf :thumbsup:

1 like

Ik heb ook heel lang naar de snzg serie zitten kijken, als aanvulling op m’n g-shock als reishorloge. M’n oog viel oorspronkelijk op de 11(blauwe) maar die is een minder goede bandenswapper dan deze. Ik ben er nog steeds niet helemaal uit.
Als ik ervoor kies dan ga ik denk ik wel voor domed saffier. Ziet er op de foto’s van @daffie erg mooi uit!

2 likes

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

2 likes

Superstrakke look allemaal…wat een leuke klok is het toch om lekker te bandenwisselen :slight_smile:

Dat valt inderdaad niet tegen! Thanks voor de foto’s!

Erg fijn horloge, een van de exen. Het was wel een mod. Draagt lekker licht en een zeer goede lume. Gefeliciteerd!