NA: Seiko Solar Diver

Mijn Monster verkocht en er moest een nieuwe duiker komen. Ik heb in plaats van de skx007 of de Turtle deze Seiko Solar Diver gekocht. Het horloge kwam vandaag binnen.

Het is een echte beater en moet zeggen dat de klik er wel is. Even een paar dagen dragen en dan weten we het zeker.

Iedereen zegt dat de stalen band slecht is maar dit vind ik wel meevallen. Daarnaast staat hij goed op heel veel verschillende soorten bandjes.

Een minpunt is de bezel, deze is niet goed uitgelijnd. Kan je hier zelf nog wat aan doen?

De plaatjes:

4 likes

Leuk ding, jammer dat de bezel niet precies op 12 staat, hier zou ik zelf knettergek van worden. Ik was zelf altijd erg gecharmeerd van zijn blauwe broertje:

Ben wel benieuwd hoe het zit met het opladen als je vaak binnen zit.

Veel plezier ermee!

Mooie klok, ik snap je keuze, ben voor de niet chrono variant gegaan van citizen, maar heeft nog geen draagtijd gehad: komt van de zomer wel

Ja het stoort me wel een beetje, vandaar ook mijn braag of er iets aan te doen is.
Verder echt een goede klok voor die prijs hoor.
Na een paar uur dragen heel erg tevreden.

Niet mijn smaak, ik vond je srp307 een veel veelzijdigere bandenswapper :slight_smile:

En de skx007 kan ik nix slechts over zeggen, heerlijke klok, maar die kan er mss best nog bij :wink:

Veel plezier ermee!

Gefeliciteerd! Vooral op nato ziet ie er top uit! Irritant van die bezeluitlijning. Moet zeggen dat 't op de meeste foto’s niet eens heel erg opvalt. In het echt kan dit natuurlijk duidelijker zijn; en eenmaal gezien… Maar tussen de kliks zit vaak nog wel een heel klein beetje ruimte. Is ie niet nog net wat beter in positie te krijgen met een klein beetje naar rechts bewegen? En is dit een 120-kliks bezel? Een klikje naar rechts, maakt dat nog uit?
@bikkelpeter De meeste mensen zitten verreweg de meeste uren van de dag binnen. Maar volgens mij is het niet zozeer per se zon, maar gewoon licht dat ie nodig heeft.

1 like

Nog een leuke de reactie van mijn vriendin:

" oh ja deze is echt veel mooier dan die je eerst had (Seiko Monster). Nu hoef je helemaal geen duur horloge meer als je afgestudeerd bent, deze is super mooi"

Ja hoor😂 Not…

Hij is wel goedgekeurd dus.

2 likes

Mooie Beater al zeg ik het zelf.

Je kan het proberen bij Rob, volgens mij de seiko alleskunner. Wellicht is het iets kleins en goedkoop om te fixen.

@TagEd bedankt voor de info, wist ik niet. De term solar is hier een beetje misleidend dus :slight_smile:

Leuke Seiko , gefeliciteerd!

Veel draagplezier toegewenst met de nieuwe aanwinst :thumbsup: