Gisteren van @Ami een prachtige nieuwe Seiko Alpinist overgenomen.
Ik was al een tijd aan het kijken naar een Alpinist.
Het formaat en het prachtige design spreekt me persoonlijk enorm aan.
Moest er wel een stukje voor rijden maar mijn dochter wilde graag Rotterdam eens zien dus dat was 2 vliegen in één klap.
De staat was zoals Ami had aangegeven nieuw en ongedragen dus de deal was snel gemaakt na een gezellig gesprek en een Polscontrole.
De huidige collectie Oris Aquis Relief, ML Pontos S Diver, Hamilton Khaki Aviation en een Seiko Samurai allemaal geen kleine jongens, ik miste dus wel iets in een kleiner formaat.
Wat me direct opviel was dat de stalen band eigenlijk best wel oké is en dat er fijne sluiting op zit, gelukkig geen rammel band wat ik wel storend vind aan een Samurai. Het op maat maken was ook een fluitje van een cent.
Ik ben echt een liefhebber van stalen banden maar kan een Alpinist op een leren band ook zeker waarderen. Dus als jullie adviezen hebben dan hoor of zie ik ze graag.
De 70 uur gangreserve die de 6R35 heeft lijkt me wel lekker ben nu toch wel vaak bezig met het gelijk zetten van de tijd en de datum . Ben benieuwd hoe dat in de praktijk gaat bevallen.
Een plaatje van de huidige collectie.
En de Oris Aquis Relief in Rotterdam.
We hadden geluk met het weer!