Afgelopen zondag ben ik anderhalf uur afgereisd naar @Ipa1968 om te gaan kijken naar mijn eerste ‘echte’ horloge.
Ik verwacht dit jaar mijn BSc te halen en wilde mezelf hiervoor een horloge cadeau doen. Ik denk dat ik een maand of 7 opzoek ben geweest naar het perfecte horloge voor een mooie prijs. Uiteindelijk was ik er op uitgekomen dat het een Seiko Presage of een Citizen Titanium ging worden. Ik was er alleen nog niet helemaal uit welke van de twee.
Gedurende die tijd was ik ook regelmatig aan het kijken op de verkoop topics van het forum. Hier had ik wel het eea aan mooie horloges gezien, maar steeds voldeden ze niet helemaal aan mijn eisen.
Totdat ik de post van André zag.
Het was geen Seiko Presage en ook geen Citizen Titanium, het was een Seiko Prospex.
Hoewel ik de afgelopen maanden dacht een voorkeur te hebben voor dresswatches, bleek ik ook een verborgen liefde te hebben voor duikers. Zo ook voor de Seiko SPB147J1 die als recreatie is gemaakt op de Seiko 62mas.
Toen ik de post van André zag heb ik er niet lang overna gedacht voordat ik hem een bericht stuurde en we een afspraak maakte wanneer ik langs kon komen.
Eenmaal aangekomen werden we vriendelijk ontvangen en stond de koffie klaar. André heeft al mijn vragen, als beginnend horloge liefhebber, kunnen beantwoorden en ik mocht zelfs wat van zijn andere horloges bewonderen.
Al met al heb ik een hele fijne koop interactie gehad met André en heb ik nu een schitterend horloge waar ik erg trots op ben. Dus bij deze nogmaals: hartelijke dank André!
Hieronder zien kunnen jullie hem in zijn volle glorie, op een stalen uncle bracelet bewonderen.