NA: Seiko SPB147J1 met bandenparade

Deze Seiko duiker is de " upgrade" van mijn Seiko SKX013, waarmee de horloge interesse bij mij gewekt werd. Ik haal er meer plezier uit in kwaliteit te upgraden dan in kwantiteit, en heb nu een -naar mijn idee- leuke 3-piece collectie in mijn watchroll. Naast de SPB147 nog een Tudor Black Bay 36 in het zwart en een Grand Seiko SBGX097 met een donkergroene plaat.

Omdat ik de zwarte SKX013 wat dicht op de BB36 vond zitten wilde ik een afwijkende duiker die goed in de collectie zou passen en ook een kwaliteitsupgrade zou zijn. Zodoende viel mijn oog op de SPB147: een mooie donkerbruine sunburst plaat en goudkleurige accenten. De kwaliteit is wel echt een stapje omhoog, vooral de plaat en de opgelegde goudkleurige indices zijn zeer fraai. Weer eens wat anders dan zwart, maar wel donker. Saai zoveel donker in de collectie zullen sommigen hier zeggen, maar ik kan er niets aan doen. Ik vind dat nu eenmaal tof staan op de pols.

Natuurlijk gaat een NA vooral om de foto’s en niet om het gezwets. Naast de gebruikelijke foto’s heb ik de moeite genomen om de SPB147 op een breed scala aan banden te slingeren. De ene combinatie is beter geslaagd dan de andere, maar ik heb wel een paar duidelijke favorieten! :slight_smile:

Tot zover!

De FOTO’s:




De BANDENPARADE:









39 likes

Blijf dit horloge echt een topper vinden :+1:

Zelf vond ik hem het mooist op de tropic.

1 like

imageApplaus

Grappig, denk dat ik een beetje hetzelfde in elkaar zit!

Gefeliciteerd! En net zo’n bandenvreter als de 143, m’n ex.
Die laatste 3 NATO’s zijn gaaf! Dat zijn die van Zuludiver toch? Dus je hebt er al een stukje afgeknipt? :wink:

Veel draagplezier, maar dat gaat wel lukken zo te zien!

2 likes

Lekker bezig! Qua banden: de waffle vind ik 1 van de allerbeste op de SPB14X serie. Op de jouwe zou een tan leren band nog heel mooi staan.

1 like

Ja het is een heerlijk horloge dat bijna iedere band kan hebben .Gefeliciteerd met je aanwinst en de groeten van zijn broer :wink:

1 like

Mooi horloge, mooie collectie!
En top dat je gewoon een dag hebt vrij genomen voor het wisselen van de bandjes :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Ja, dat zijn alledrie zuludivers. Een mooie deal hier op het forum weten te scoren bij een gulle @Fortunecookie waarvoor nog dank :ok_hand:Ik vind ze ook goed staan, maar ik moet ze nog verknippen. Tot nu toe alleen voor de foto’s erop geweest.

Leer op een duiker… ik weet het niet man!

Zoals de oplettende kijker kan zien heeft het mij zo’n 10 minuten van de baas zijn tijd gekost :partying_face::joy:

2 likes

Oeh dan heb je geluk, ik zat net te kijken, maar GBP 20,- verzendkosten was me wat teveel haha

Mooi! Gefeliciteerd.

1 like

Heel mooi! Die kan heel wat bandjes aan, dat is duidelijk.

Veel plezier ermee

Ik heb de 149 en draag hem enkel en alleen maar op de rubberen strap. Vind dat en het allermooiste en meest comfortabel.

1 like

:ok_hand:t2:

1 like

Ha, leuk! Die laatste nato’s zien er inderdaad ook heel mooi uit. Binnenkort komt er hier nog een trident van Erika’s, ik was opeens geïnspireerd om die ook nog erop te passen :grinning:

Nu nog een foto van mijn 147 met de classic tropical van Zuludiver!

2 likes

Een MN strap staat bij mij ook nog op de planning inderdaad! Benieuwd naar je foto’s.

Er komt er vanzelf wel weer een x eentje in het “lichtblauw” :slightly_smiling_face:

1 like

Mooi duiker, veel draagplezier.

1 like

Gefeliciteerd met deze prachtige aanwinst! Seiko is goed bezig de laatste tijd, geniet ervan😎

1 like

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst :ok_hand:t2:

Veel draagplezier :+1:t2: