NA: Seiko SPB147J1 met OEM bracelet.

NA: Seiko SPB147J1 met OEM bracelet.

Mijn eerste automatische horloge was de Seiko Stargate. Jarenlang als enige horloge gedragen. Ik was er in die tijd nooit echt heel zuinig op. Tijdens voetbalwedstrijden en trainingen belandde hij in een tas met andere horloges, sleutelbossen en portemonnees :face_with_peeking_eye:rondom krassen, maar dat stoorde mij toen echt niet. Dit horloge heeft wel mijn liefde voor Seiko horloges ontwikkeld en als ik een Seiko duikhorloge om heb dan klopt het op een of andere manier gewoon.

Seiko SRP495 Aka Stargate

Toen Seiko in juli 2020 de SPB14… uitgaf was ik direct onder de indruk van deze modellen. De SPB147J1 was de mooiste alleen er moet wel een stalen band op, de standaard rubberband vind ik echt niet mooi en doet afbreuk aan dit mooie horloge.
Onlangs dook hier in het blauw een SPB147j1 op met extra een OEM bracelet. Een paar weken daarna dook ook nog een SPB213J1 op met een nieuwe stalen band. Al direct bleek dat beide horloges helaas toe waren aan een nieuw uurwerk en de SPB213j1 was ook toe aan een nieuwe wijzerplaat (de wijzerplaat was bekend bij aanschaf)

De SPB147J1 heb ik gisteren na een uurwerk wissel opgehaald bij Floris in Almelo, hij loopt nu weer spot on, super! Met de nieuwe stalen band lijkt het alsof hij zo uit de stickers is gehaald.
Voor de puristen is dit het eerste model zonder de lume pip op 3. Ik ben echt helemaal blij met dit uiteindelijke resultaat.
De SPB213j1 gaat nu richting Seiko en hopelijk komt hij net zo mooi terug als de SPB147j1 nu is, nog even afwachten dus.
Hierbij nog even een paar plaatjes voor de sfeer.
Trouwens beide verkoper hebben het na de verkoop netjes opgelost. Nogmaals mijn dank hiervoor.

Seiko SPB147J1

Seiko SPB213j1 Limited Edition Seiko 140 jaar

28 likes

Gefeliciteerd !
Veel draag plezier ermee.

1 like

Mooi man, veel plezier ermee!

1 like

Mijn beste,

Gefeliciteerd met deze robuuste Seiko!!
Ik wens je er een fijne tijd mee. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Nice! Veel draagplezier!

1 like

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst :+1:t2:

1 like

Mooie Seiko’s!

1 like

Veel draagplezier,en dacht dat het blauw gedeelte hier toch voor een bepaalde betrouwbaarheid zou staan.

1 like

Seiko, what else :sunglasses: :+1:

2 likes

Dank je wel! Mee eens, maar is netjes opgelost,
En ze worden/ zijn dan wel weer in bijna nieuwstaat,

Gefeliciteerd met je sportieve NA

1 like