NA Seiko SPB149

Kennen jullie dat? Je weet het echt zeker! Dit is hem gewoon. Je hebt het model al in een andere kleur en bent daar helemaal gek van. Het kan niet anders dan dat dit ook een topper wordt. Je bent er al een tijd naar op zoek en dan is hij daar ineens. Kopen dat ding. En snel! Voordat iemand anders je voor is.

BETER!! Je hebt hem en hij komt jouw kant op. Nog even een paar plaatjes checken. Ja hoor!! Dit wordt een feest.

En dan is de postbode er……. Met de doos……. Yes yes yes!!! Openmaken dat ding!!! Dit horloge is TE G…………

hmmmmm toch niet helemaal de kleur die ik dacht……. Hoe kan dat nou…… man man man…… die plaatjes van het internet ernaast houden…… de blauw daar is een veel diepere blauw dan in het echt………

Dat meen je niet……ik weet het nu al……. Ik ga hier geen klik mee krijgen…….

Kak……….

Nou dat dus…… kennen jullie dat? Het is bij mij nu al de tweede keer dat me dit overkomt. De eerste was de blauwe Marinemaster SLA023 en nu dus met de blauwe SPB0149. Ik hoopte bij beiden op een echt diepe kleur blauw. Een beetje zoals in de Seiko turtle manta ray (laatste foto). Het toeval wil dat ze alle twee een soort van groen/grijs door het blauw hebben. En daar wordt ik dus net niet blij van. Welvaartsprobleem van de hoogste categorie, ik weet het…… maar ik heb er last van. Het stomme is dat het dus echt een super mooi horloge is. Die Marinemaster ook trouwens. Maar niet voor op mijn pols.

Heb ik nu een wijze les geleerd? Tja…… vertrouw niet op internetfoto’s om de exacte kleur te bepalen.
Gaat het me nog een keer gebeuren? Die kans is aanwezig :joy:.

Een paar fotootjes voor de sfeer.

15 likes

Je hebt een uitstekend verkapt verkooptopic gemaakt. Kudo’s voor de inzet. :ok_hand:t2:

14 likes

Ja die heb ik al vaker voor mijn kiezen gekregen. Toch niet echt mijn bedoeling. Ik zal die zin verwijderen……

Door wat je schrijft wil ik hem nou net niet kopen. Ik hoopte ook op diep blauw zoals op de foto’s.

1 like

Klopt. Ik ben nou niet echt reclame aan het maken geloof ik :stuck_out_tongue_winking_eye:.

1 like

Ik heb op de interwebs nou echt geen enkele foto gezien waarop de 149 diep blauw is…

2 likes

Precies! Ik neem hem wel van je over voor een paar meier.

Oh wacht!

Niks mis met de kleur hoor :ok_hand:

Helemaal afhankelijk van de lichtinval. Dat is nou net het mooie, zo subtiel!

9 likes

Je had de linker blauwe moeten hebben, kan je niet modden ofzo? :upside_down_face:

3 likes

Van die drie vind ik dat nou net de minst mooie. Die rechter daarentegen…… maar die wil ik nu dus graag eerst eens in het echt zien :stuck_out_tongue_winking_eye:.

Hier ook wat blauwen die wellicht binnenkort in het blauwe deel verschijnen (of misschien ook niet).

Oh, en m’n Blumo niet te vergeten!

1 like

Hij komt op deze foto niet zo mooi uit, maar hij is echt mooi de SPB053.

2 likes

Ik begin ook te twijfelen of het misschien aan de instellingen van het beeldscherm ligt. Ik kijk meestal op Instagram.

Je wil dus eigenlijk de bathyal blue fairwind.


In veel licht haast zwart, maar als de zon er op valt…

4 likes

Blijf ook weg bij de 2e generatie manta >

1 like

Gewoon jammer want het had jouw nieuwe pols knaller moeten zijn maar helaas loopt het nu anders. Ben zelf hélemaal niet weg van een aankoop zonder te kunnen passen maar helaas valt er dan een heleboel af en doe ik het ook op de gok.

Volgende keer weer beter!

1 like

Tja…… de meeste horloges waar ik voor val zijn niet (meer) te zien in een winkel. Ik doe wel veel onderzoek en zit vaak veel plaatjes te kijken. Maar de kleur bepalen is echt bijna niet te doen via het beeldscherm.

1 like

Ik beoordeel kleur in ieder geval niet meer via mobiel, ben hier een keer de mist in gegaan met wijzerkleur (echtheidscheck) op basis van foto’s op de mobiel. Dus alleen nog maar op het grote scherm voor mij.

Overigens koop ik vrijwel alle horloges zonder ze ooit in het echt gezien te hebben op basis van de beschikbare foto’s, gaat prima.

1 like

Ja dat ken ik … :wink:

Dank je wel voor de foto’s, nu weet ik zeker dat ik 'm wil enne … nee ik koop de jouwe niet want de mijne is al onderweg. Overigens ook vanaf foto’s gekocht, … stress! :partying_face:

:joy:

Geen TikTok?
Leuk dansje erbij in een yogabroek, lekker hoor … deze Seiko!

2 likes

Jaap heeft er ook nog eentje te koop staan.

Zit toch wel een beetje met deze opmerking in mijn maag. Als dit NA verslag wordt opgevat als een verkapte verkooptopic kan je dus eigenlijk nooit schrijven over een teleurstellende aankoop. Iedereen begrijpt dat een teleurstelling binnenkort te koop zal worden aangeboden en het wordt daardoor automatisch een verkapt verkooptopic. De zin die ik verwijderd heb zat misschien in het grijze gebied maar is wel een logische volgende stap na een teleurstellende aankoop. Ik ga het horloge natuurlijk niet houden.

Mijn bedoeling met dit NA verslag was om een leuk stukje te schrijven en om forumleden te informeren over de kleur. Niet om de verkoop te promoten.

4 likes