NA: Seiko Spb151. De circel is niet rond.

NA: Seiko Spb151. De circel is niet rond.
Vroeger, in de tijd van de oude forum layout, en ik een gebruikersnaam moest aanmaken voor dit forum, koos ik voor Lance Explorer.
Lance koos ik nav een karakter uit de film ‘Apocalypse Now!’. Zo’n beetje de meest gestoorde en geweldige oorlogsfilm ooit. Die Lance is die surfer dude op de patrouille boot waarmee Willard opzoek gaat naar Kurtz, gewoon een grappig ventje die helemaal zomaar wat doet in die oorlog(/film). Later bleek dat er een paar, voor ons horloge-nerds, bekende horloge modellen in die film zitten.
Weer later bracht Seiko de Spb151 terug op de markt. Helemaal leuk want dat model komt dus voor in die film! Aangezien vintage niet mijn ding is, is het wel fijn dat er soms modellen opnieuw uitgebracht worden. De klassieke looks met de kwaliteit van nu. De Oris SixtyFive is ook zo’n model bijvoorbeeld.
Afgelopen jaar ongeveer ben ik enorm aan het twijfelen tussen een Oris Aquis en een SixtyFive. Beide gaaf, de één moderne looks de ander die vintage look. En zoals dat gaat kom je ineens wat anders tegen, gooi je je plannen mooi overboord en zit je zomaar met die Seiko ‘Willard’ in je handen :grin:
Pics:



Dat :point_up:t2: lume blokje naast de datum wordt vaak opgenoemd.
Maar zie je die hier? :point_down:t2:

Nee precies, dit is de aanblik in de praktijk, stiekem een beetje verscholen onder het facet in het glas

Zie je de zijkant van de kast? Niet vlak maar taps toelopend. Erg goed voor het draagcomfort.

En die cirkel uit de titel dan? Kijk eens naar die kast, wat de fuck is dat voor een rare a-symmetrische vorm met die uitstulping bij de kroon… We gooien het maar op perfectie door imperfectie :wink:



De rubber band. Leuk patroon, veel te lang, wel een prettig materiaal. Mocht je tips hebben voor een toffe band? Laat maar weten!

56 likes

Gefeliciteerd, heel mooi :+1:t2: Ik vind de combinatie band/wijzerplaat erg geslaagd om eerlijk te zijn.

1 like

Is prachtig horloge. Gefeliciteerd!

1 like

Lekker zo’n Willard. Tof model. :ok_hand:

Ennuh…never get out of the fucking boat!

1 like

Gaaf horloge!

1 like

Gefeliciteerd Lance met deze leuke NA​:stuck_out_tongue_winking_eye:. Grappig hoe je aan de hand vd foto’s de details laat zien. Toffe foto’s by the way :+1:t2:

1 like

Nog steeds mooi…:grin:

1 like

Gefeliciteerd !
Mooi horloge en mooie film.

1 like

Van harte gefeliciteerd met je nieuwe aankoop.

Ik ben zelf in het bezit van een SLA033 en ook daar is de band veel te lang. (net als trouwens bij de SLA017 en SLA025 die dezelfde band hebben) Voelt af en toe zelfs onveilig aan omdat er maar een keeper op zit.

Het enige andere nadeel wat ik zou kunnen noemen is dat het wat lastiger op te winden is vanwege de crown guards.

Het is een iconische kast en draagt ondanks haar grootte prima op mijn 17 cm pols.

Heel veel draagplezier😊

1 like

Briljante vondst!!! :rofl:

3 likes

Is een circel (spreek uit: sirsel) hetzelfde als een cirkel? Overigens is het officiële origineel 6150-8110 in Japan bekend gemaakt door de échte wetenschapper/onderzoeker/kapitein Naomi Uemura, maar dat verhaal is in Europa/VS nauwelijks bekend. Een veel belangrijker persoon in ieder geval dan een fictieve als “captain Willard”. Overigens is die remake veel mooier dan het origineel ooit was…ook véél duurder.

3 likes

Dank u allen voor de leuke reacties :slight_smile:

Ha dit is die ene keer dat de spellingscorrectie het wél goed heeft :grin:

Geen flauw idee? Ik schrijf het altijd zo…
Edit: oh wacht, niet waar, want in de tekst bij de foto schrijf ik weer met een ‘k’. Zo zie je maar, ik doe maar wat :wink:

Leuk verhaal. Mooi horloge. Veel plezier ermee.

1 like

Geweldig die Sla033, ook vanwege het GS uurwerk wat er inzit :+1:

Bij de Uncle zag ik een leuke:


Met keuze in lengtemaat lijkt me die wel interessant. Wel redelijk aan de prijs…? Wat denk jij hiervan?

Ik ben zelf meer van de originele bandjes…. Dus dan maar iets te lang. De bandjes op de SLA hebben ook een wafel textuur.

Misschien is een Tropic bandje een alternatief

Dan kun je ook weer de originele gesp er op zetten :blush:

2 likes

Wow mooie serie!
Heb nog een mooie Kaufman tropic liggen. Goed idee, binnenkort eens proberen

1 like

Die van B&S zijn van Kaufmann, met alleen een eigen gespje. https://www.kaufmann.shop/en/watchstraps/sportiv-racing/1603/kaufmann-nautic-tfc?number=07523#16e3afc004b9b18aeb728a6b9b404068

1 like

Leuk topic en natuurlijk gefeliciteerd met je Seiko :ok_hand: :+1:. En zo zie je maar dat een balletje (circel) raar kan rollen :wink:.

1 like

Schitterend horloge en ook heerlijk comfortabel, heel veel draagplezier gewenst! :tada:

1 like

Ik heb de korte versie van de US GL831 en dat is zeker een aanrader. Enige rubberband in mijn collectie die in de buurt komt is de Méraud tropic in korte versie (maar die is in een dik jaar van 60 euro naar 85 euro gegaan en wat mij betreft te duur nu).

2 likes