NA: Seiko SPB187J1

Een tweetal weken geleden heb ik mijn SKX007 verkocht aan @Enpassant. Ik droeg deze bijna nooit meer, en op het moment van verkopen voelde dat logisch. Maar op dag 2 na verkoop kwam ik er toch achter dat een collectie zonder Seiko duiker bij mij niet compleet voelt. Dan toch maar eens voor een Marinemaster gaan? De dikte en diameter (ik heb krappe 16cm polsen) weerhielden me ervan om deze aan te schaffen. Mijn Superocean 42mm is zo ongeveer het maximale wat ik kan hebben als klatser. Zodoende kwam ik bij de SPB187J1, de nieuwe MM200, uit. Soort van Marinemaster looks maar eventjes op 90 graden gewassen zodat ie wat kleiner uitvalt en dat zocht ik. De afgelopen dagen meermaals bijna op de bestelknop gedrukt, maar iets hield me tegen… Totdat ik de advertentie van @Hans zag. De SPB187J1 die ik graag wilde, nog deels in de stickers en tegen een hele mooie prijs! Contact was snel gelegd, overeenstemming over de prijs ook en Hans is een snelle verkoper zodat ik vandaag al van mijn nieuwe MM200 kan genieten. Band inkorten is snel en soepel te doen (dat heb ik met mijn Aquaracer en (vooral) mijn Grand Seiko (die microschroefjes, wie verzint dat) wel eens anders meegemaakt. Hij zit nu perfect en oogt ook zo. Prachtige diepblauwe sunburst plaat en op mijn pols oogt hij fors, maar niet te groot. Precies zoals ik hem wil hebben. Ten opzichte van de SKX (die ik heus wel ga missen) is dit toch wel een tandje verfijnder. Mooi contrast tussen gepolijst en geborstelde delen en had ik al gezegd dat ie heerlijk draagt :slight_smile: Ik ben erg tevreden met deze NA en mijn collectie is weer een Seiko duiker rijker.




36 likes

Gefeliciteerd met deze prachtige aanwinst! Heb laatst ook een Seiko aangeschaft en het smaakt naar meer😉. Veel draagplezier gewenst😎

1 like

Leuk, van harte!!

1 like

Staat je goed! Dat glaasje is echt een tof detail.

1 like

Die Hans stoot zich ook vaker aan een steen. Nu bied ie er nog een praktisch ongedragen aan, je zou zeggen dat hij na de eerste aankoop met spijt hem niet weer zou kopen.

:sunglasses:

Maar gefeliciteerd man, mooi ding! Heb zelf de SPB185, de maat is prima draagbaar idd

2 likes

Mooie aanwinst , die maat past je prima .

1 like

Toppertje hoor! Ik denk ook de juiste keuze voor jouw polsmaat. Mijn polsmaat is 17,5 cm en daar past de MM300 goed op wellicht idd te groot voor jou pols.

1 like

Mooie aanwinst, veel plezier ermee!

1 like

Gefeliciteerd man, leuke NA. Veel plezier er mee. En eerlijk is eerlijk, stuk beter dan een kale SKX. Ik heb er zelf overigens ook geen meer. Ik kan ze ook wel eens missen, hoor, dus ik herken me in je reis.


Even plaatje voor de sfeer.

Maar zeg nou zelf, die wijzers, half geborsteld en half gepolijst, die spade voor de seconden en die plaat, da’s toch een poepje beter.

Hoe ga je er mee om dat ze een a-symmetrische oplossing hebben gedaan om “Diver’s” op de plaat te kunnen houden? Ik heb moeite met de onderbroken minutentrack.

1 like

Je bent een tandje preciezer dan ik. Heb er in ieder geval geen moeite mee😊

Heel mooi! De dial en de kleur zal vast niet snel vervelen. Erg tof! :ok_hand:

1 like

Heel mooi!

1 like

Prachtige duiker en gaat nooit vervelen. Ook het formaat is prima (ik heb hem ook).
Gefeliciteerd hoor!

1 like

Prachtig

1 like