NA: Seiko SPB213j1

Een duiker, die miste nog in mijn collectie. Toen ik onlangs bij @Dannyvanc de Tudor Prince Date Day ophaalde, mocht ik ook even zijn Seiko SPB149 omslingeren. Ik was gelijk onder de indruk. Met name de afwerking en afmetingen van de kast spraken mij erg aan.

De Tudor was toch niet helemaal mijn ding dus die heb ik afgelopen week verkocht. De Seiko zat nog steeds in mijn hoofd en al zoekend op dit prachtige forum kwam ik erachter dat er een nieuwe versie uitgebracht was ter ere van het 140 jarig bestaan van Seiko; de met maar liefst 6000 exemplaren limited edition SPB213j1.

Dat moest hem worden dus gelijk maar gekocht. In een verbijsterende 2 dagen heeft hij de weg van Singapore naar Apeldoorn afgelegd om aldaar mijn pols te sieren.

Waarschijnlijk voor de meesten van jullie wel bekend maar voor de volledigheid toch nog even wat specs.

De diameter is 40,5mm, lug2lug 47,6mm en de dikte is 13,2mm. Er zit een automstisch uurwerk in, de 6R35 met 70 uur gangreserve. Hij is waterdicht tot 200m en heeft een schroefkroon. De bezel heeft 120 kliks en zoals we van Seiko kennen is die zo strak als de handjes van Camiel Eurlings. Dat mag overigens de pret niet drukken want hij ziet er wel fantastisch uit.

Genoeg gebabbeld, jullie komen natuurlijk voor de foto’s dus voilà.

82 likes

Heel erg gaaf!!

1 like

Heel cool! Super mooi kleur bezel.

1 like

Tof!

1 like

Errug mooi!

1 like

Mijn beste,

Proficiat met deze sportieve aanwinst!!
Draag hem in volle gezondheid. :four_leaf_clover:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Mooie Seiko duikert, deze SPB213.
Geniet van je NA :+1::ok_hand:

1 like

Gefeliciteerd, prachtige klok​:+1::+1::+1::+1::+1::+1::+1::+1::+1:

1 like

Fantastisch

1 like

Mooie foto’s :+1:

1 like

Mooi hoor :+1: gefeliciteerd !
Was het zelfs met de invoerheffing goedkoper vanuit Singapore dan van binnen de EU zelf ?

1 like

Klopt.

1 like

Gaaf! Veel draagplezier gewenst.

1 like

Gaaf! Geniet er van

1 like

Mooi horloge :star_struck:

1 like

Jij bent helemaal klaar voor de zomer! :beers:

1 like

Ziet er erg goed uit!

Mooi hoor…:+1:

1 like

Heel erg gaaf horloge! Van harte gefeliciteerd met deze zomerse knaller!
De witte dial is ook vet met die lichte structuur erin zeg!

1 like

Gaaf hoor! Veel draagplezier!

1 like