NA seiko spb297j1 glacier blue

Het was al eventjes geleden dat ik nog een NA gedaan had, vorige maand de Tudor BB Burgundy 5 link gekocht maar deze zal nog niet voor nu direct zijn met die wachtlijsten, gelukkkg sta ik als 3de op de lijst.

Dus wat doe je dan? Je honger stillen met een mooi maar niet te duur horloge.

Na wat youtuben en googlen waren mijn zinnen gevallen op de seiko spb297j1 en na hem irl gezien te hebben bij de juwelier was ik op slag verliefd.

40,5 mm in diameter, een kleine l2l en de hoogte van iets meer dan 13mm, een mooie niet te bulky duiker in een frisse heldere kleur.

Eventjes gepast en ja hoor, hij stond me super. Het enige nadeel aan die seiko’s zijn die vreselijk lelijke grote sluitingen. Maar ook daar is er een oplossing voor gemaakt bij uncle seiko.

Ineens de z199 jubilee besteld om het geheel wat mooier te maken en de sluiting wat subtieler te houden.

Enkel foto’s van mijn aankoop, ik ben er alvast zeer tevreden mee en hij past mooi bij de rest van de verzameling :heart_eyes:

53 likes

Mooie plaat weer, goed gedaan door Seiko! Veel plezier ervan, draag hem in goede gezondheid.

1 like

Mooie aanwinst :+1:

1 like

Mooi hè :blush:

7 likes

Mijn beste,

Chapeau.:+1:
Schitterend hoor!!
Geniet er met volle teugen van.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Mooi, gefeliciteerd

1 like

Een prachtige SEIKO! Gefeliciteerd.

1 like

Prachtig horloge, gefeliciteerd!

1 like

Prachtige aanwinst, draag hem met veel plezier :sunglasses::grinning:

1 like

Oef, mooi! :star_struck:
Veel draagplezier.

Heb zelf al een aantal SPB’s ‘versleten’, deze blauwe staat nog op mijn verlanglijstje. Ik vind de wijzerplaat heel erg gaaf. Ik heb de SPB149 al gehad, dat was al een knaller maar geen reliëf op de plaat en dat ziet er toch wel lekker uit.

1 like

Hele mooie wijzerplaat en kleur. Oftewel een toffe Seiko, gefeliciteerd

1 like

Prachtige NA! Gefeliciteerd :partying_face:

1 like

Gefeliciteerd met deze mooie Seiko, wat een mooie plaat. Wens je heel veel draagplezier met deze knaller :ok_hand: :+1:

1 like

Gefeliciteerd! 62MAS (herinterpretatie) altijd goed. Veel plezier er van!

1 like

Heel mooi !! Geniet ervan :+1:t2:

1 like

De spb149 zou ik Nog enorm
Graag willen toevoegen aan de doos

1 like

Mooi man :ok_hand:z’on “troost “ horloge !

1 like

Deze is erg fijn! Veel plezier er van!

1 like

Jeroen (@WristCandy) heeft er een liggen.
https://www.wristcandy.nl/horloges/seiko-prospex-55th-anniversary-62-mas-limited-edition-nl-2020-topstaat/
Ben zelf al aan het dubben, maar mijn Astron moet ervoor weg. Lastig …

1 like

Erg mooi qua kleur en in balans