Baby Marinemaster. Met dat idee deze nieuwe aanwinst aangeschaft. De nieuwe MM300 SLA079, foto hieronder, leek me ook erg interressant, maar deze is bijna 2x zo duur en denk niet dat hij ook 2x zo vet is, hoewel de band er wel beter uit ziet.
De vorige Marinemasters zoals de SBDX001, SBDX017 of de SLA021 zijn voor mijn pols van ±17cm net een tikje te groot dus was de SPB383 de next best thing. Ook naar de nieuwste generatie MM200 gekeken, maar deze miste toch net even een bepaalde aantrekkingskracht. De SPB383 heeft dan ook nog de extra GMT complicatie en de MM200 is niet in het volledig zwart beschikbaar.
Met een diameter van 42mm, dikte van 12,9mm en lug to lug van 48,6mm draagt de SPB383 ongeveer net zo groot als de SKX/5KX modellen. En zowaar is het Seiko gelukt om op in ieder geval mijn exemplaar alles kaarsrecht te hebben uitgelijnd.
De band is oké. Wiebelt een klein beetje bij de endlinks. Bovenste gedeelte van de middelste link is gepolijst, zoals te zien op de derde foto onderaan. Dat geeft de band toch nog een leuke speling met het licht, ondanks dat de rest van de band volledig gebrusht is.
Tip: Bouwman online heeft nu een grote online uitverkoop, o.a. op Seiko, Longines, Hamilton en nog meer. Hier ook het horloge aan kunnen schaffen met flinke korting op de nieuwprijs.
Uiteraard kunnen de plaatjes niet ontbreken: