NA: Seiko SPB453

Gefeliciteerd! Ik vind deze versies erg geslaagd, en ben blij te horen dat ze beter zitten.

@SpringDrive kassa 1: Jij weet toch iets over betere clasps voor dit soort banden?

Verder zou ik gewoon een FKM tropic scoren van Ali voor 13 Euro. Die zijn prima.

Het enige wat ik had gedaan als ik Seiko was, is het omdraaien van de twee regels tekst onder de PS zodat er een visueel nette pyramide zou ontstaan. Verder snap ik het gekrakeel ook inderdaad niet.

Dank voor het vergelijk.

Overigens: Het is mogelijk om een horloge af te doen en dan een foto van de clasp te maken, dan hoef je je hand niet zo krampachtig in een positie te houden. :slight_smile:

2 likes

Heel toffe Seiko. Veel draagplezier.

1 like

Gefeliciteerd met je NA!

1 like

Tof man, ik had de SPB147; heel gaaf horloge maar wel topzwaar op mijn pols. Volgens mij is dat met deze nieuwe, iets rankere variant grotendeels opgelost. Gefeliciteerd!

1 like

First things first. Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

Man man man. Het is zondag. Zo vroeg
ppfff

Maar goed.

En lelijk en onbruikbaar. Ik heb dezelfde clasp gehad op mijn SPB313. Heel geklungel.

Ik kan je deze aanraden van Ali. Die zit nu op mijn GS. Geen Omega niveau kwa afwerking, maar doet heel goed wat het moet doen.

3 likes

Bedankt voor de vele leuke reacties! Hoewel het op de foto inderdaad lijkt alsof er twee verschillende horlogebanden op zitten lijkt dat alleen maar zo door de positie van de band :slight_smile:

De clasp heeft een kleine upgrade gekregen maar het is nog steeds niet veel soeps. Bij deze nog wat extra foto’s:

Haha true, maar dan zie je de bult van de clasp niet zo goed :smiley:

Dank hiervoor! Ik heb de clasp meteen besteld :slight_smile:

Op dit plaatje van Reddit staan de SPB143 en SPB453 naast elkaar en kun je duidelijk de subtiele verschillen tussen de modellen zien.

7 likes

Ondaks de minieme fysieke verschillen vind ik hem toch echt wel beter in verhouding ogen. Gefeliciteerd ermee! Mooi ding!

Heel mooi! Ik zit te azen op de blauwe variant (SPB451). Geniet ervan

Heel tof. Datumvenster op die plek heb ik ook nooit moeite mee. Geniet ervan! :+1:

Tof!

Geen Seiko fan maar deze is wel erg mooi.

Nice. Ik ga hem binnenkort ook eens bekijken. Ik heb de eerste versie van de spb 143. Die zonder dat lume blokje op 3u.

3 likes

Gefeliciteerd, Milan!

Ik ben heel benieuwd vooral naar de band. Is deze ook iets dunner dan die van de spb14x serie?

Kan mij voorstellen dat er wel een verschil in tint zit, gezien die coating op de band, want inderdaad geeft dat het horloge een iets donkerder tint. Heb je dat kunnen vergelijken?

Erg fraai ding. Ben zelf altijd meer fan van de andere SPB “MM200” versies, maar dit model is gewoon heel cool in z’n eenvoud. Past bijna altijd en bandenslurper bij uitstek. Veel plezier ermee :+1:

Mooi horloge. Gefeliciteerd.

Mooi horloge, gefeliciteerd! Was ik net overtuigd dat ik SPB143 wou hebben ga ik nu twijfelen :see_no_evil: thanks haha

Veel plezier er mee!

Ik zie geen enkel verschil hoor.

1 like

Spijt gekregen van een Black Bay 58, hoe dan!? Haha

Toffe Seiko, geniet ervan!

Veel draagplezier gewenst met deze knappe duiker