NA: Seiko SPC129P1 - Vreemd wat soms de trigger is....

Vandaag binnen, de SPC129P1 (huh? de wah?).
Voordat ik met de foto’s kom wil ik even kwijt wat mijn hart het sprongetje deed maken en ik 10 minuten later op de “Buy” knop drukte.
Ik zag deze klok voor het eerst in deel 13 (“What is a perpetual calendar watch?”) van Long Island Watch and Learn. Fijne video’s. De SPC129P1 is dus een perpetual watch.
Daarna deze review en toen ging het mis. Op 01:20 zie je hoe elegant de datum, maand en evt schrikkeljaar wordt getoond. Tien minuten later had ik hem gekocht (Discountshop, momenteel Sold Out (ik had de laatste), shipping 6 dagen, geen BTW/invoerrechten).
Dit horloge komt in 3 versies: wit, zwart en een ‘dresser’ met rose gold. Vind de eerste 2 niet zo mooi vanwege lettertype en happen uit de cijfers. Het werd de laatste.
Voordat hij binnen was toch regelmatig getwijfeld… Was ik te snel…? Is dit wel mijn horloge…? Rose Gold, seriously??? :thinking::scream:
Ik zou hem eerlijk gezegd zonder de review waarschijnlijk niet eens overwogen hebben.
Wel, hij zit nu een paar uur om mijn pols en ik ben plezierig verrast. Stijlvol, erg mooi, ik blijf er naar kijken (en natuurlijk constant de datum checken).
Er zit een bruin croc bandje bij (zoals op de foto’s) wat ook goed werkt met wit/rose gold maar ik had een mooiere krokodil liggen en gebruik die dus.
Wat ik nu leuk vind is dat mijn collectie steeds meer verschillende technische toepassingen bevat: Drie mooie automaten (2 x Sinn, Seiko 5), Solar quartz (Citizen eco drive), Bulova Accutron m8 en nu dus ook een perpetual.
Dan nu nog een mooie dresser (Bulova Surveyor) en nog even sparen voor de Sinn 104 White Dial en dan ben ik klaar en koop ik nooit meer een horloge :innocent:
Enfin, tijd voor het visuele geweld. Dank voor het kijken.


14 likes

Gefeliciteerd met de NA. Als geheel niet mijn kopje thee, maar er zitten wel heel mooie details op. Ik snap dat je er helemaal voor kunt vallen. Geniet van deze mooie aanwinst.

1 like

Hele fraaie aanwinst.
Gefeliciteerd en veel plezier gewenst van deze Seiko.

1 like

Mijn beste,

Gefeliciteerd met deze interessante tijdgenoot!!
Valt veel aan te beleven!!
Ik wens je er dan ook een veelzijdige tijd mee!!

En voor straks: “Buona Notte" en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Netjes hoor.

1 like

Gefeliciteerd! Mooi horloge en het verhaal (korte, steile ladder naar het hoogtepunt zullen we maar zeggen) naar de aankoop is leuk en heel herkenbaar. Top!!

1 like

Groeten van zijn/haar broertje/zusje/neef :slight_smile:

1 like

He, geweldig! Ik dacht echt de enige te zijn met deze Seiko perpetual.
Nou ben ik wel nieuwsgierig… Hoe lang heb je deze? Wat was bij jou de reden om hem aan te schaffen?

Was in de aanbieding bij kijk2vandaag. En perpetual vind ik wel interessant.
Veel horloge voor weinig op dat moment.

Zeker weten, mooie technologie ook.