NA Seiko Speedtimer

Deze jongen zit momenteel een paar weken op de Balearen. Dat is natuurlijk al top an sich. De laatste tijd (laatste half jaar denk ik) draag ik eigenlijk continu afwisselend een beige g-shock en een Invicta 1953.

Zo ook deze vakantie. De rest van de verzameling ligt maar wat thuis in de doos. De Invicta is inmiddels bijna een beater te noemen… hier klus ik thuis ook mee etc.

Bij een rondje boulevard kwamen we langs meerdere juweliers gewandeld. De meeste waarvan Casio het sterkste merk was. Verder vooral merken als Michael Kors en Police. Niet de merken waar tegenwoordig mijn oog op valt.

Bij een juwelier stonden echter een aantal Seiko’s uitgestald. O.a. een mini turtle in het zwart, een aantal presages en nog een aantal prospex modellen, waaronder een speedtimer.

Ik was direct geïnteresseerd in de turtle omdat ik houd van simpele duikers. Echter was dat volgens mijn wederhelft ‘exact dezelfde als die ik om had’. Lees; de Invicta ongeveer dezelfde kleurstelling…

De speedtimer was het andere horloge waar kijk oog op viel. Er zat ook een mooie presage bij met een witte plaat. Deze valt echter niet echt in de stijl die ik draag waardoor deze ongebruikt in de doos zou gaan.

Ik ben dus gegaan voor de Seiko Speedtimer ( SSC911P1) als vakantie presentje.

Het horloge zat direct als gegoten qua maat. Ziet er interessant uit met de panda-achtige kleurstelling. De witte plaat is bijna paarlemoer en de rode accentwijzers maken het wat mij betreft af. Ook is het een mooie combi tussen sportief en wat netter. Alledaags te dragen dus.

Technisch ook een ander horloge dan wat ik normaal heb. Het heeft solar techniek en laadt dus op met de zon. Ook heeft het een enorme reserve als je het eventueel niet draagt. De lumen zijn gigantisch, zeker in vergelijk met de Invicta (waarvan trouwens het lumen stipje op de bezel zacht begint te worden, dus als iemand daar nog een tip voor heeft…)

Direct de water dichtheid even getest. Nu kan ik hier nog snel terug, maar prima in orde👍

Nog een klein aanvullen feitje dat ik zelf wel gaaf vindt; ik heb ook een super sjieke vintage 6139 in de collectie. Deze heeft bijna dezelfde bezel maar dan in omgekeerde kleurstelling. Je kan maar ergens blij van worden😂

Ik ga nog even van de rest van de holiday genieten met mooi uitzicht (aan de arm).

Tot laters!

47 likes

Groot gelijk, supertoffe aanwinst :ok_hand:

1 like

Mijn beste,

“Leuke vakantie kiekjes” hoor!!

En wat je Seiko Speedtimer betreft,
Een magnifieke aanwinst!!

Geniet er met volle teugen van.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Ik las dus dat je al een paar weken op de blaren zat :rofl::rofl::see_no_evil::see_no_evil:
Misschien toch even langs de opticien .
Dat is een heerlijke locatie om een paar weken door te brengen inderdaad. Geniet van je mooie tijd daar :tumbler_glass:
Wat een mooie Seiko :sunglasses: Dubbel genieten voor jullie dus daar.
Gefeliciteerd met je NA met een mooi verhaal en geniet van de zon en het water :grin:

Doen! Enne het “mooie uitzicht” aan de arm is een fraaie nieuwe aanwinst. :star_struck:
Geniet ervan en veel draagplezier …

Heel sjiek!

Gefeliciteerd! Een heel leuk horloge

Proficiat met je nieuwe aanwinst…direct al genieten op je vakantie …super … :ok_hand:

Mooie aankoop.

Gefeliciteerd Jelle met deze leuke NA. Geniet van de Speedtimer en van je vakantie :desert_island:

Heerlijk :sunny: Paar weken vakantie en een NA :+1:

Prachtige staat die Silver Ghost! :ok_hand: Geniet ervan!

Gefeliciteerd met je mooie aanwinst!

Mooi man…:+1:

Gefeliciteerd met deze leuke vakantie-aanwinst! :sunny: :sunglasses: :ocean:

Gefeliciteerd met deze mooie aanwinst en geniet nog van je vakantie.

Dat is een plaatje zeg. In een wel hele nette staat. Prachtig

1 like

Gefeliciteerd met je Seiko Speedtimer, mooie dial ook. Wens je veel draagplezier en nog een fijne vakantie :ok_hand: :+1:. :sunglasses:

Gefeliciteerd en geniet van je verlof