NA: Seiko Sportura Kinetic GMT

Gisteren voor 1x dit horloge aangedaan. Waarom? Omdat ik het toch wel zonde vind om een horloge 16 jaar in de kast te gaan leggen.

Dit horloge is namelijk niet voor mij, maar voor mij zoontje Bas:

Zoals jullie zien, nog niet heel erg horlogegeschikt. Via @WilSeiko heb ik echter deze Seiko Sportura Kinetic kunnen kopen die op een week na van zijn geboorte is :slight_smile: Een mooi cadeau dus voor zijn 18e verjaardag…

Maar nu dus 1 dagje voor papa…
Wristshot:

Front:

Back:

Bracelet:

Eerste indruk: mooie afwerking, zit erg prettig en loopt mooi op tijd. Hoe precies is natuurlijk lastig te bedenken in 1 dag. Maar ik ben er in ieder geval erg blij mee. Nu hopen dat Bas dit t.z.t. ook is…

6 likes

Denk dat het wel goed zit. Horloge virus is heel besmettelijk :stuck_out_tongue_winking_eye::stuck_out_tongue_winking_eye:

Wil je je kind wel opzadelen met zo’n besmettelijk virus? Mijn vader heeft het bij mij ook gedaan (begon met een casio horloge die muziek afspeelde op mijn 4e).

Geen idee of ik hier nu zo blij mee moet zijn, dit virus heeft mij een hoop tijd en geld gekost en ik ben nog steeds niet genezen :wink:

Met deze seiko ligt de lat wel gelijk heel hoog voor hem :wink:

haha, hij pakt 's ochtends al bandjes uit mijn nachtkastje en doet ze om, dus dat komt wel goed… Vraag is vooral of we de 18 halen voor deze en of hij tegen die tijd niet al een hoop andere heeft…

Moet je deze niet periodiek laden om de oplaadbare accu in leven te houden?

Mijn beste,

[B]Karakter rijpt met de tijd.[/B]:watch:

Mooi horloge hoor!!
Geniet er met volle teugen van!!

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

Daar zat ik ook aan te denken …

Is inderdaad echt wel noodzakelijk hoor om de accu om de paar dagen te laden dus dragen deze kun je niet zomaar jaren in de kast laten liggen zonder opladen dat komt niet ten goede van de accu.

Gelijk weer een goed excuus om te dragen😄

1 like

Vast wel een mede-HF’er met een Seiko oplader in de buurt waarvan je een beetje stroom mag lenen voor het goede doel :wink:

Is idd niet handig om 'n Kinetic 18 niet te gebruiken. Nou ja, dan krijgt ie een horloge dat z’n vader ook regelmatig gedragen heeft. Zou ik zelf leuker vinden. Altijd al 'n mooi model gevonden, dit. :+1: Maar volgens mij wel vrij fors. Moet je wel de pols voor hebben, denk ik. Of valt 't mee?
Ja, je zou ook een Kinetic charger kunnen kopen. Maar geen idee wat überhaubt de staat van zo’n accuutje is, na achttien jaar… Nou ja, als je alleen die accu moet vervangen en het gewoon weer lopen is, dan valt 't nog wel mee. Hoop dat ze die over een kleine twee decennia nog maken (ook voor mijn eigen Kinetic diver, trouwens). :confused:

Ik vind het een pracht idee. Maar mij lijkt ook de keus voor een Kinetic minder gelukkig. Die accu houdt het geen 18 jaar vol & je kan je afvragen of over 18 jaar, als je zoon hem gaat dragen, er nog onderdelen te krijgen zijn. Op dat moment & als hij hem vervolgens gaat dragen. Ik denk dat een horloge met een redelijk gebruikelijk Seiko automatisch uurwerk de beter keus was geweest. Lijkt me toekomstbestendiger. Onderhoud & onderdelen zullen daarvoor een stuk makkelijker zijn.

1 like

Ik vind ook de keuze voor kinetic met accu minder handig, maar de intentie kan ik wel waarderen. Ik zou ook voor een automaat gaan.

1 like

Ik heb er sinds kort eentje. Was een impulsaankoop. Aanbieding bij een juwelier. Ben er eigenlijk wel heel content mee :smile: