NA Seiko SRP709K1en vraag over uitlijnen

Beste horloge fanaten,

Vandaag van watch2day een op het eerste gezicht geinige Seiko 5 binnengekregen. Voor het geld best een leuk horloge met 4R36 uurwerk.
Het probleem is dat het eerste wat ik zag was dat de bezel ongeveer 1/2 minuut te vroeg staat. Het betreft een vaste bezel, is het mogelijk om deze (zelf) beter te krijgen of ben ik gewoon een zeur?
Hier de foto’s :

Bekend probleem bij deze serie. QC van Seiko is simpelweg niet meer wat het geweest is.

Bij degene die ik had bleek het uurwerk iets gedraaid erin te zitten (stem stond tevens wat scheef). Oorzaak bleek simpel op te lossen door iets meer ruimte in de plastic werkhouderring te veilen ter plaatse van de stem (de werkhouderring blokkeerde bij de kroon-tubus) waardoor het e.e.a. recht te zetten was, ofwel stem maar ook wijzerplaat stonden weer in lijn met de indices.

1 like

:scream: dit is wel ernstig hoor. Ik zou er geen genoegen mee nemen en terug sturen. Er zelf mee ‘lopen kloten’ zou ik in ieder geval niet doen als je niet die ervaring hebt.

1 like

Gewoon even losslijpen is toch niet zo moeilijk, deed ik van de week ook :stuck_out_tongue_winking_eye:

Maar je loopt hier nu al bijna een jaar, dus je weet al:
A Seiko’s die geen GS zijn kunnen bij wijze van spreken zo krom zijn als een hoepel
B Is het te erg, stuur je hem terug. Jij bepaalt of je het te erg vind. Als ik het zo zie van de foto zou het me ook echt te erg zijn.
Maak een paar goede foto’s en stuur vast een mail vooruit met het verzoek of ze een goede voor je klaarleggen. Bellen is misschien nog beter, je moet even iemand “committen” om wat dozen voor je te openen. Anders sturen ze een willekeurige andere, die misschien hetzelfde euvel heeft. Succes!

1 like

Heb ze wel eens erger gezien, maar fraai is het niet. Als het makkelijk is te fixen vind ik het ook geen ramp maar ga niet de moeite nemen om heel het uurwerk recht te zetten zoals @Marco_T omschrijft.

Van Seiko verwacht ik geen perfectie maar vind dit net te erg idd. Met dit topic wou ik te weten komen of het mogelijk was de bezel iets op te schuiven, wat niet mogelijk lijkt.
Dan wordt het retouren helaas want ze staan op uitverkocht, zonde want het was een leuk ding.

Als het je niet bevalt, simpelweg retour idd, dat is het voordeel van een nieuw horloge :thumbsup:

Nee, zeker niet… ongeachte het bedrag mag je beter verwachten, zeker van Seiko
(ook als het geen GS is ;-))

1 like

Ik weet niet voor welke prijs je hem kon kopen, maar hij is nu €169.99 bij jomashop:
https://search.jomashop.com/search?w=srp709
Komt wel ca 22% bij op dan. En als je geluk hebt niet.

Edit:
Misschien is dit nog beter, vanuit Engeland:

Gewoon even van te voren mailen en zeggen dat je wel persé een goed uitgelijnde wilt, en weer met foto’s van hoe het niet hoort, anders weet de persoon die je mail behandelt misschien niet wat je bedoelt…

1 like

Ik had hem voor 40eu minder binnen een dag op de deurmat, dus daar was niks mis mee.

1 like

Op beide foto’s van mijn links is het ook niet goed uitgelijnd zie ik nu, kijk maar bij de 12… Zijn vast stock foto’s maar is wel knullig.

1 like

Voor Seiko is het helaas moeilijk om goed afgewerkte horloges af te leveren, ook voor het maken van foto’s.
Die stockfoto’s lijken precies op wat ik heb ontvangen, dus dat zal de standaard wel zijn…

Na terugkomst van mijn vakantie lag de door mij bij W2D bestelde SRP709 op me te wachten. Wonder boven wonder is bij mij de uitlijning wel OK. Wellicht gevalletje mazzel, wie zal het zeggen.
Is leuk horloge overigens. Zeker voor de W2D prijs.

1 like