NA Seiko SRPC39K1 (mini Turtle)

Beste mede liefhebbers,

Tussen al dat Basel nieuws door wil ik toch graag mijn nieuwe aanwinst delen met jullie. Ik heb een paar maanden terug een submariner in m’n handen gehad, maar heb voor de Explorer 1 gekozen. Dit toch vanwege het “kan altijd” karakter. Geen seconde spijt, maar wilde toch nog een robuuste duiker in de collectie. Een submariner is nu nog even niet haalbaar voor mij. Dus naar wat anders kijken…
Lastig! Want ik heb een relatief dunne pols, lastige match voor een duiker. Maar toen ik in een vitrine van een groot warenhuis de mini Turtle ontmoette was ik aangenaam verrast! De kast is zo ontworpen, met zijn super korte lugs, dat hij als -40mm draagt, terwijl hij toch ruim 42mm op z’n breedste punt is. En een variant met blauwe plaat + besel! Seiko prospex, toch een zeer bejubelde serie, waarvan ik wel kon verwachten dat het met de kwaliteit wel snor zit. Dus ik zeer verstandig een tijdje gewacht, tot ik een mooie deal kon maken. En hij bevalt!! Enig kritiek punt, de besel klikt niet als een sub…tjah dat kan natuurlijk. De band draagt heerlijk en de lume is top! Echt een topper voor iedereen met een smalle pols en een duikhorloge kan waarderen.

Tijd voor plaatjes!!

23 likes

Mooie aanwinst. Die kan wel tegen een stootje. :+1:

Mooi horloge! Heel veel plezierdet deze aanwinst :+1:t2:

Mijn beste,

Proficiat met deze robuuste schoonheid!!
Geniet er met volle teugen van. :watch:

En voor straks: “Buona Notte" en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Mooie Seiko. Geniet ervan.

Geniet van je NA!
In het begin vond ik dit model maar niks tegenover de gewone turtle, maar ik heb de mijne onlangs verkocht wegens te groot en te zwaar. Misschien moet ik mijn mening herzien tegenover dit model…

1 like

Mooie aanwinst, geniet ervan!

Ik zie dat de uitlijning ook goed is op dit model, daar durft het bij Seiko wel eens mis gaan :wink: Ik zit soms naar de PADI versie te gluren, vind 'm wel wat hebben.

1 like

Gefeliciteerd met je aankoop :+1:

1 like

PADI versie is ook zeker leuk! Ik ben al voorzichtig aan het kijken of ik dat blauwe bandje van de PADI ergens op de kop kan tikken. Dat lijkt mij wel erg goed combineren iig!

1 like