NA: Seiko SRPD65K1, verrassing op verrassing!

Je schrijft eerder een NA van een horloge dat je echt wilde, dan eentje die ‘per ongeluk’ in je bezit komt…
Deze Seiko heb ik al een poosje, maar het is een leuk verhaal. Te leuk om niet te vertellen.

Dit begint bij Invicta.
Invicta, een merk waar ik niets mee heb. Maar de actie van @Chillekasper waarbij de Pro Diver 1953 een ‘te mooi om niet te doen’ kans leek, maakte mijn nieuwsgierig.

Besteld en gekregen.

Heb het horloge uiteindelijk één keer gedragen, daar heb ik geleerd wat jullie bedoelen met ‘geen klik’. Het verhaal, de tot stand koming en de deal vind ik nog steeds geweldig. Maar het horloge deed mij niets.
Dan verdwijnt het in de doos, in de kast.

Zonde.
De grote schare fans maakt duidelijk dat mensen dit horloge ook wél leuk kunnen vinden. Dus ik zette het horloge te koop, hier en op Marktplaats.

Via Marktplaats kreeg ik een ruilvoorstel. Nooit over nagedacht. En dan ook nog een Seiko. Nog zo’n merk waar ik het enthousiasme niet van begrijp.

Na wat heen en weer getennis en gezonde Marktplaatsachterdocht bleek ik contact te hebben met @DEV06 uit België. Een medeforumlid. Vertrouwen dus snel gewonnen.

De SRPD65K1 (jongens, geef een horloge gewoon een naam…) verdiende een bijbetaling die ik wel aandurfde en wij stuurden beiden een pakketje naar onze buurlanden.

Toen kwam het horloge. Precies zoals beloofd: in absolute nieuwstaat. Mooie donkere finish, full set en een extra stalen band erbij (alhoewel ik de originele rubber band erg gaaf vind).

Mijn Seiko-ontmaagding was daar.

Zwager heeft een SKX-007, ik weet dat dat een classic is. Ik wist niet dat dit horloge de opvolger is. Dat ontdekte ik toen we de horloges naast elkaar legden. Nagenoeg geen optische verschillen!

Conclusie:
Nog iets blijer met het horloge.

Ik heb hem nu al veel vaker gedragen dan de Invicta, én: Seiko is tof! Wie had dat gedacht?

Foto!!

Dank voor het lezen!

32 likes

Leuk verhaal!
Ben je inmiddels ook besmet met het Seiko virus?
(Al stiekem op zoek naar een volgend projectje)

Bedankt voor het delen :+1:

2 likes

Ik heb net een schitterende Longines gekocht NA: Longines Hydroconquest Chrono

Dus ik houd mij even gedeisd met nieuwe projecten.

Inmiddels weet ik dat dit een keiharde leugen is… De horlogebesmetting is serieus…

In ieder geval geen plannen :innocent:

2 likes

Hahaha lol :joy: :rofl::upside_down_face::slightly_smiling_face:

1 like

Tot je zn ervaringen met topic leest :no_mouth:

Maar gelukkig is alles goed gekomen en veel plezier met je aanwinst.

3 likes

@DEV06 wees mij zelf op zijn ervaringentopic. Er zitten zeker vervelende kwesties bij, maar tegelijkertijd ook goede ervaringen.

Na enig wikken en wegen durfde ik het aan. Bij een duurder stuk had ik het absoluut f2f willen regelen.

En, eerlijk is eerlijk, mijn ervaring is positief

3 likes

Gefeliciteerd met je aanwinst :+1:

1 like

Ook een mooi horloge hoor! Veel plezier toegewenst met je nieuwe Seiko! :smiley:

1 like

Leuk om te lezen idd

1 like

je zit op je favoriete stoel met een aangenaam drankje binnen handbereik met aangename muziek op de achtergrond en je leest op ons aangename forum jouw uitgebreide verhaal over leuke horloges. dan kan je avond toch niet meer stuk.

1 like

Klinkt als een topavond!
Dank voor het compliment.

Ik zal snel iets nieuws kopen en een verhaal plaatsen om je nog zo’n avond te bezorgen. :wink:

1 like