NA: Seiko SRPE51K1

Ik koop wel vaker horloges, denk dat ik daarmee niet de enige ben. Soms nieuw maar meestal gebruikt. Blij ben ik vaak wel met een nieuwe aankoop maar kan me niet heugen wanneer ik voor het laatst echt ‘excited’ was. Het kwam daarom ook nooit in mij op om daarover iets te schrijven. Daar kwam vandaag echter verandering in.

Een aantal maanden geleden kwam ik een filmpje over deze nieuwe Seiko 5 serie tegen en was gelijk verkocht. Het internet afgezocht naar deze modellen maar ik kon ze nergens op Nederlandse sites vinden. Een bekende van mij die bij een juwelier werkt gevraagd en het bleek inderdaad dat deze modellen nog niet in Nederland te koop waren. Eind augustus zouden ze uitgeleverd worden en ik heb gelijk gevraagd of er één voor mij besteld kon worden. Ik heb nog even getwijfeld tussen een blauwe of grijze wijzerplaat maar uiteindelijk toch vrij snel gekozen voor de grijze dial.
Het model dat ik heb gekozen is de Seiko SRPE51K1, specificaties zijn er genoeg van te vinden op het internet.

Ik ben oprecht voor het eerst weer excited met mijn nieuwe aankoop en loop voortdurend naar mijn pols te staren. Wat past dit horloge goed op mijn kleine polsen met zijn 40 mm diameter en 44 mm lug-to-lug, exact zoals ik had gehoopt.
De band is niet geweldig maar zeker acceptabel in deze prijsklasse en deze kan uiteraard ook altijd nog vervangen worden.

Ik heb zo’n vermoeden dat dit horloge nog wel even in de collectie blijft, bij deze de foto’s. Voor kwalitatief hoogstaande foto’s verwijs ik echter door naar het internet.




54 likes

Gefeliciteerd :+1:

1 like

Veel plezier met je NA!
De grey dial :ok_hand:t3::ok_hand:t3:

1 like

Gefeliciteerd met de aanwinst! Mooie kleur grijs zeg…

1 like

Bedankt, wijzerplaat speelt ook mooi met het licht!

1 like

Tof horloge! Ook leuk met de drilled lugs.

1 like

Mooie aanwinst :grinning:
Ik twijfel…blauw…zwart of toch grijs.

1 like

Leuk ding! Mooi zo met die grijze dial.
Veel plezier ermee!

1 like

Denk dat je met geen van deze kleuren de mist in kan gaan, beetje afhankelijk wat je al qua kleur in de collectie hebt! Kan het horloge je tot nu toe zeker aanbevelen voor het geld.

1 like

Lekker hoor! Veel draagplezier :+1:t2:

1 like

Mooie wijzerplaat.

1 like

Pareltje!

1 like

Deze zit sinds enkele dagen ook op mijn radar :smirk: hele gave Seiko. Mooie maat en schitterende dial-kleuren. Vooral deze grijze; gaaf. Geniet er van

1 like

Ziet er mooi uit, gaat ook hier op mn wishlist. Veel plezier ermee! :+1:t2:

1 like

Gefeliciteerd !
Helaas geen duiker maar wel mooi.

2 likes

een mooi en degelijk uurwerk zo te zien :ok_hand:
geniet ervan :+1: :smile:

1 like

Ook op de radar, bezel is tof. Gewoon tijdloos in het hele design imo.

1 like

Inmiddels overal verkrijgbaar en, zoals gewoonlijk, via Duitsland veel voordeliger te vinden.

De grijze dial vind ik wel het mooist. :+1:

2 likes

Dat zijn inderdaad zeker goede prijzen, ik heb gelukkig ook wel korting gehad op list prijs ^^

Heel strak en staat je goed!

1 like