Het was december 2022 en ik was opzoek naar een horloge om van mijn eerste “echt volwassenen baan” salaris te kopen. Na menig forum/website af te scrollen had ik een fraai lijstje van kanshebbers samengesteld. Hoog op dat lijstje stond de Seiko SRPF41J1 Matcha vanwege de prachtige groene wijzerplaat.
Na een lange zoektocht zag ik er eindelijk één staan op een dealer zijn website (naam laten we maar even buiten beschouwing). Ik bel gelijk op, om te vragen: “Is het echt waar? Hebben jullie een SRPF41J1?!”. De beste meneer antwoord met “Nee sorry die hebben we niet, moet een foutje zijn op de website. Maar ik zal even bellen met Seiko voor je”. Paar minuten later belt hij terug. Helaas, alle 7000 horloges zijn uitverkocht. Hij kon me wel vertellen dat het horloge te vinden was op chrono24, maar wel voor 2 tot 3 keer de orginele prijs van €490,-. Dat soort prijzen vond ik toch teveel van het goede. Dus de zoektocht ging door.
Inmiddels was er een maand voorbij. De hoop op een Matcha was toen wel al opgegeven, dus ik ging verder kijken naar andere horloges. En zo kwam ik bij de Seiko Speedtimer SSC813P1 met de mooie witte wijzerplaat. Ik vond een mooie aanbieding online en heb meteen toegeslagen. Wat een heerlijk horloge!
Super blij met mijn Speedtimer ging ik nog steeds regelmatig, als ik langs een horloge winkel liep, even naar binnen om te kijken of er wat leuks was. En zo liep ik 2 April samen met mijn vriendin door Leiden. We liepen langs juwelier van de Water. Die kende ik nog niet, van buitenaf vond ik het aanbod er niet heel bijzonder uitzien. Ik twijfelde om naar binnen te gaan, maar ging toch even snel samen kijken. Ze hadden voornamelijk Pulsar en Seiko. Ik begon links van de winkel en mijn vriendin rechts. En opeens zegt ze tegen me “Is dat niet dat groene horloge dat je mooi vindt?”. Het zou toch niet! Ik ga snel kijken, en ja hoor! Het is de matcha wijzerplaat!
Mijn enthousiasme zakt wel al snel als ik het prijs kaartje zie hangen. Er lijkt €1490,- te staan, terwijl de orginele prijs €490,- is! Dat is me echt veel teveel. Ik vraag aan de vrouw achter de balie of ik hem even mag proberen, hij is nog mooier dan op de plaatjes. Ik kijk nog eens goed naar het prijskaartje, het is toch de orginele prijs van €490,-. De dame achter de balie heeft geen idee dat dit horloge voor een stuk meer wordt aangeboden op 2e hands markten, ik heb zoveel geluk met deze vondst. Ik vertel het haar maar wel, maar ze wilt hem gewoon voor de originele prijs aan me verkopen, een topper! Dan begint toch de twijfel, je hebt net een horloge gekocht, nog één is misschien teveel van het goede. Mijn vriendin zegt vervolgens het enige juiste “Deze kans heb je mogelijk maar één keer, als je het niet doet heb je straks spijt”.
5 minuten later liep ik met mijn prachtige nieuwe aanwinst naar buiten.
Hierbij nu een paar foto’s van de prachtige wijzerplaat: