Wil je alleen de foto loeren en niet lezen;
Voor de mensen die interesse hebben in het verhaal achter de aankoop zie onderstaand.
Helaas geen verhaal over een mooie reis naar Japan, of een heldhaftige zoektocht op alle uithoeken van het internet en daar buiten naar het perfecte model in de perfecte staat… (Ik kan me vrij recent een verhaal herinneren over een specifieke Speedmaster en een nieuwe eigenaar die een verhaal schreef waar menig onderzoeksjournalist en jaloers op zou zijn, hulde daarvoor!!)
Mijn verhaal is minder spannend, maar wel tekenend voor dit fijne forum met enthousiastelingen.
Ik vind veel mooi, maar had mezelf voorgenomen om iets met een witte, of ten minste lichte, wijzerplaat als nieuwste horloge-doel te stellen. Er was wat extra budget vanwege de verkoop van een Galo, maar dat het een “budget” horloge ging worden wist ik wel zeker. Doorsparen was niet echt een optie, dat is voor later, er diende een itch gescratched te worden.Wat gekeken naar vintage, maar dat durf ik niet. Te weinig kennis van zaken, te veel valkuilen.
Kuoe heeft een paar modellen die budget technisch best prima te doen zijn die ik erg mooi vind, Baltic het zelfde verhaal. Nog wat leuke andere Micro brands voorbij zien komen, waarbij ik een andere versie van de Corniche die @Tilo laatst een heeft gekocht ook wel erg mooi vind.
Maar toch weer besluiteloos, weer verder kijken, chrono24 scrollen en alle NA’s en TK’s hier op het forum bekijken ter inspiratie.
Uiteraard had ik gestemd in het topic over de sub 500 euro toppers, en de Seiko’s, die uiteindelijk ook de top 3 uit maakte, waren wel erg mooi. De SSB479 ‘Panda’ is gaaf, maar best druk, en een zwarte wijzerplaat heb ik al. De Presage is mooi, maar iets te dressy naar mijn smaak, maar die SRPK87K1, die heeft het wel.
De wens om een lichte wijzerplaat te scoren was al los gelaten en dat blauw was toch eigenlijk ook wel gaver als de champagnekleurige versie van dit model. Dus op zoek. Tuurlijk kan ie nog nieuw gekocht worden, maar mijn gevoel zei dat de nieuwprijs van deze Seiko toch wat aan de hoge kant was voor wat je krijgt. Op het forum vond ik een “gezocht” topic voor precies dit horloge geplaatst door @daan. Hem dus in eerste instantie maar eens gevraagd of hij al beet had en het topic gewoon nog niet gesloten was, want als hij nog niks had, dan had het voor mij ook weinig zin om zo’n zelfde topic aan te maken. En warempel, hij had er een, maar wilde er ook weer vanaf, voor hem was ie toch wat aan de kleine kant. Goed nieuws voor mijn meisjespols ![]()
Vanaf dat moment was de deal snel rond, en een paar dagen later werd ie al bezorgd. Hij is in nieuwstaat, en iedere beginnend horloge verzamelaar dient toch wat Seiko in de roulatie te hebben, toch?
Fotos maken kan ik niet zo goed, dus…
Dank voor het lezen.
Mvg Bob