NA: Seiko SSA385J1 'Fuyugeshiki'

Onlangs plaatste ik in de ‘Gezocht’-rubriek een foto van de Seiko SSA385J1 ‘Fuyugeshiki’. Een horloge dat we al een tijdje aantrok. Ik wilde heel graag een snowflake-achtige dial, die tegelijk sportief is en heb de HFLE2021 dan ook goed in de gaten gehouden. Uiteindelijk toch besloten om nog even door te zoeken en ineens kon ik de SSA385J1 voor een mooie prijs overnemen via Marktplaats.

De eerste indruk is top! Ik heb er een nieuw bandje opgezet van Delugs Straps, omdat ik het horloge daarmee beter tot zijn recht vind komen dan op de originele stalen band. De wijzerplaat blijft boeien.

Het is wel mijn vierde Seiko in een collectie van 12 horloges, dus een van de Seiko’s staat inmiddels in het blauwe gedeelte. Aan de andere kant is de overbezetting van Seiko’s t.o.v. andere merken natuurlijk niet belangrijk, maar het is een persoonlijke ‘tik’ om zoveel mogelijk variatie in zowel merken als type horloges vast te houden. Dat houd je van de straat ;-). Fijne woensdag!

“There is no coincidence in the universe—only a grand design; an incredible “snowflake.”

51 likes

echt waarlijk een mooi horloge :ok_hand: :star_struck:

1 like

Prachtig horloge, veel plezier ermee!

1 like

Mooi horloge! Heb zelf momenteel 4 Seiko’s en kom van een stuk of 10. Dus het gaat alweer wat beter met me. :rofl: Gefeliciteerd en veel draagplezier!

1 like

Zeer fraai, en geslaagde combi met band! Hier hetzelfde ‘‘probleem’’ met 3 seiko’s in een collectie van 8.

1 like

Hele mooie aanwinst :ok_hand:t2: gefeliciteerd

1 like

Heerlijk horloge! Gefeliciteerd

1 like

Mooi horloge, de wijzerplaat is echt :star_struck:

1 like

Mooi hoor :ok_hand: gefeliciteerd

1 like

Mooi hoor👍
Ik vind het bandje ook echt geslaagd.

1 like

Superrrrr tof :heart_eyes:
Gefeliciteerd en veel plezier der mee :slight_smile:

1 like

Gefeliciteerd met dit pracht exemplaar. Seiko op z’n aller allerbest.

1 like

Hij blijft prachtig!!! Ben zelf ook eigenaar geweest van deze.

Nog steeds spijt dat ik hem weg heb gedaan.

Gefeliciteerd met deze aanwinst/vondst

Edit: deze lijkt verdacht veel op diegene die ik had… lijkt het nou zo of zit er een klein schaafje op het glas rond de 5 uur.

Ik had nummer 4396 :sunglasses:

1 like

Dat kan ik me voorstellen.
Mooi hoor :+1:

1 like

Mooi horloge hoor! Top! :+1:

1 like

Ik begin zo’n power reserve indicator ook steeds meer te waarderen.

1 like

Alleen die naam al :wink: erg mooie aanwinst .

1 like

Leuk horloge :+1:

Ik hou wel van power reserve want het het is een meting aan het horloge zelf en dat spreekt tot mijn verbeelding

1 like

Mooie aanwinst!

1 like

2530 :slight_smile:

1 like