Beste horlogevrienden & vriendinnen,
Om eventjes te beginnen bij het begin op deze mooie zaterdagavond, enkele maanden terug inmiddels alweer in mei had ik bij mijn plaatselijke pas verwisseld van eigenaar juwelier mijn gekregen Lorus ingeleverd om deze op maat te laten maken. Het horloge had ik gekregen van mijn inmiddels toenmalige baas, als kerstgeschenk. Leuk gebaar.
Een enig sinds in paniek overkomende verkoopster hielp mij wel vriendelijk maar vertelde direct dat de eigenaar de band op maat zal zetten want het huidige aanwezige personeel had hier niet de kunde voor. Ik had er geen haast bij, het einde van de volgende week zou het horloge klaar liggen.
Wachten, wachten en wachten belde ik na enkele weken later op, of mijn Lorus met ijzeren rekband al klaar lag. Nee luide het antwoord van een dame aan de telefoon, ze gaf echter aan dat het rekband kapot was gegaan bij het op maat proberen te maken. Het horloge was naar Seiko opgestuurd ter reparatie. Nou goed, vervelend dat ik hier zelf achteraan moest maar prima. Het horloge zou inmiddels wel weer verschijnen later.
Toch?
Ik heb verschillende keren gebeld in de afgelopen maanden, tevergeefs of niemand wist er iets van. Of als ik de juiste persoon wel aan de telefoon kreeg hoorde ik dat het nog bij Seiko lag.
dikke anderhalf maand de zaak laten rusten, tot ik vorige week binnenstapte. Waar is mijn horloge en hoe stonden de zaken ervoor? Ik zou terug worden gebeld. En zodoende gisteren gebeld.
Seiko wist niks van het bestaan van de reparatie en of horloge af, en de juwelier had niks meer van mij in het bestand staan. Geluk, werd ik weer door de verkoopster herkent die wel bevestigde dat het een eerlijk verhaal van mijn kant was.
Horloge weg, gegevens weg, ik had niks meer. Nu was het voor mij geen emotioneel waardevol stuk, maar ik vind het persoonlijk van zowel Seiko als mijn juwelier schande dat dit kan gebeuren, een horloge letterlijk kwijt raken?
Affin om dit topic een positieve draai te geven, er werd mij een tegoedbon aangeboden.
En daar heb ik gretig gebruik van gemaakt met bijbetaling van mijn kant:
De seiko ssb385p1:
41,5mm kast (de max voor mij polsen).
Quarts 8T67
Hardlex mineraal glas
waterdicht tot 100 meter
Ik vind de groene wijzerplaat in het zonlicht echt prachtig tot zijn recht komen, in combinatie met de gouden accenten vind ik het echt een heel mooi klassiek horloge.
Opvallend vind ik dat de secondewijzer zwevend zijn ding doet, alsof het een automaat is.
Het horloge voelt kwaliteit goed aan, de lederen band iets minder maar deze is natuurlijk ook nog stug en moet nog soepel worden door het dragen.
Ik heb oa ook nog gekeken in mijn budget ‘‘weinig maar geinig’’ naar een Lorus automaat, ik als Lorus fan was zeer benieuwd maar ik vond de afwerking helaas niet perfect en voor precies het zelfde bedrag heb je ook het welbekende ‘‘5je’’ van Seiko.
Nog een foto van mijn nieuwe Lorus die inmiddels in de eeuwige jachtvelden is waarschijnlijk:
Ik zal de juwelier in kwestie niet noemen, maar ik kom er niet meer.
De verkoopster zei ook eerlijk, als deze zaak volgend jaar nog bestaat vind ik dat knap want er worden tussen ons nog wel meer grove fouten gemaakt.
Jammer, ik heb bij de vorige eigenaren altijd heel fijn contact gehad met het aankopen en service van mijn horloges, mijn eerste Rado komt er ook weg.
Affin, iedereen een hele fijne avond en nog een goed weekend gewenst.
Dank voor het lezen!