NA: seiko ssb385p1 & bijzonder rare ervaring juwelier

Beste horlogevrienden & vriendinnen,

Om eventjes te beginnen bij het begin op deze mooie zaterdagavond, enkele maanden terug inmiddels alweer in mei had ik bij mijn plaatselijke pas verwisseld van eigenaar juwelier mijn gekregen Lorus ingeleverd om deze op maat te laten maken. Het horloge had ik gekregen van mijn inmiddels toenmalige baas, als kerstgeschenk. Leuk gebaar.

Een enig sinds in paniek overkomende verkoopster hielp mij wel vriendelijk maar vertelde direct dat de eigenaar de band op maat zal zetten want het huidige aanwezige personeel had hier niet de kunde voor. Ik had er geen haast bij, het einde van de volgende week zou het horloge klaar liggen.

Wachten, wachten en wachten belde ik na enkele weken later op, of mijn Lorus met ijzeren rekband al klaar lag. Nee luide het antwoord van een dame aan de telefoon, ze gaf echter aan dat het rekband kapot was gegaan bij het op maat proberen te maken. Het horloge was naar Seiko opgestuurd ter reparatie. Nou goed, vervelend dat ik hier zelf achteraan moest maar prima. Het horloge zou inmiddels wel weer verschijnen later.

Toch?

Ik heb verschillende keren gebeld in de afgelopen maanden, tevergeefs of niemand wist er iets van. Of als ik de juiste persoon wel aan de telefoon kreeg hoorde ik dat het nog bij Seiko lag.

dikke anderhalf maand de zaak laten rusten, tot ik vorige week binnenstapte. Waar is mijn horloge en hoe stonden de zaken ervoor? Ik zou terug worden gebeld. En zodoende gisteren gebeld.

Seiko wist niks van het bestaan van de reparatie en of horloge af, en de juwelier had niks meer van mij in het bestand staan. Geluk, werd ik weer door de verkoopster herkent die wel bevestigde dat het een eerlijk verhaal van mijn kant was.

Horloge weg, gegevens weg, ik had niks meer. Nu was het voor mij geen emotioneel waardevol stuk, maar ik vind het persoonlijk van zowel Seiko als mijn juwelier schande dat dit kan gebeuren, een horloge letterlijk kwijt raken?

Affin om dit topic een positieve draai te geven, er werd mij een tegoedbon aangeboden.
En daar heb ik gretig gebruik van gemaakt met bijbetaling van mijn kant:

De seiko ssb385p1:

41,5mm kast (de max voor mij polsen).
Quarts 8T67
Hardlex mineraal glas
waterdicht tot 100 meter

Ik vind de groene wijzerplaat in het zonlicht echt prachtig tot zijn recht komen, in combinatie met de gouden accenten vind ik het echt een heel mooi klassiek horloge.

Opvallend vind ik dat de secondewijzer zwevend zijn ding doet, alsof het een automaat is.
Het horloge voelt kwaliteit goed aan, de lederen band iets minder maar deze is natuurlijk ook nog stug en moet nog soepel worden door het dragen.

Ik heb oa ook nog gekeken in mijn budget ‘‘weinig maar geinig’’ naar een Lorus automaat, ik als Lorus fan was zeer benieuwd maar ik vond de afwerking helaas niet perfect en voor precies het zelfde bedrag heb je ook het welbekende ‘‘5je’’ van Seiko.

Nog een foto van mijn nieuwe Lorus die inmiddels in de eeuwige jachtvelden is waarschijnlijk:

Ik zal de juwelier in kwestie niet noemen, maar ik kom er niet meer.
De verkoopster zei ook eerlijk, als deze zaak volgend jaar nog bestaat vind ik dat knap want er worden tussen ons nog wel meer grove fouten gemaakt.

Jammer, ik heb bij de vorige eigenaren altijd heel fijn contact gehad met het aankopen en service van mijn horloges, mijn eerste Rado komt er ook weg.

Affin, iedereen een hele fijne avond en nog een goed weekend gewenst.

Dank voor het lezen!

42 likes

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, veel draagplezier ervan, toch wel netjes opgelost door de juwelier.

2 likes

Als Seiko het horloge nooit heeft ontvangen, wat valt ze dan te verwijten?

3 likes

Wat een bizar verhaal zeg! Zelf ga ik nergens weg zonder een registratiebewijsje, al doende leert men zullen we maar zeggen…
Je bent er in ieder geval qua horloge erg goed op vooruit gegaan :+1:

4 likes

Bedankt Jero, gaat goed komen.
En klopt zodoende wel gelukkig.

1 like

Was volgens de juwelier wel daadwerkelijk daar ontvangen, maar ik mag er vanuit gaan dat het toch wel een vertrouwde verzender is anders?

Ik kan me niet voorstellen dat een wat duurder horloge op die manier zou verdwijnen, laat staan dat er nog emotionele waarde aan vast zit.

Precies, dat was inderdaad beter geweest iets als bewijsje mee te krijgen.
Inderdaad, ik ben er erg wijs mee!

Leuk verhaal! Wel een heel vreemd verhaal… overigens heb ik wel vaker eens een ervaring gehad met een juwelier en “duurt wat langer” achtige verhalen, waarbij horloges gewoon nooit meer verschijnen of je een heel ander ding terug krijgt.

Was overigens wel gewoon de plaatselijke juwelier.

Toch een voordeel van de Gassan’s en SC’s van deze wereld. Met dit soort dingen toch wat geolieder… maarja daar ga je dan weer niet heen voor een Lorus.

Lastig

EDIT: Wel een leuk horloge teruggekocht! Gefeliciteerd, leuke kleurstelling :smiley:

2 likes

Waarom zou Seiko liegen over het al dan niet ontvangen van een horloge ?
Volgens mij een vrij betrouwbare club.
Aangezien er blijkbaar bij de dealer meer fout ging en het allemaal lang duurde lijkt het mij dat het horloge daar zoek is geraakt … en dan lekker de schuld afschuiven … het stikt van dat soort kansloze kralenwinkels dat zichzelf juwelier noemt…

6 likes

Of het is gewoon totaal niet naar het juiste bedrijfsonderdeel / adres gestuurd door de juwelier, en de ontvanger denkt “wat moet ik met dit ding”… in de hoop dat iemand zich er ooit weer voor meld.

Eens wat je zegt Ronp, helaas zoals het is gegaan.
Van Seiko verwacht ik inderdaad ook geen gekkigheid.

1 like

Gefeliciteerd met je Seiko, wens je veel draagplezier :+1: :ok_hand:. Uiteindelijk eind goed, al goed en de juwelier is weer een klant kwijt :smiley:

1 like

Vervelende ervaring Jobba, toch zonder iets op die manier kwijt te raken letterlijk.

Precies, bij dat soort zaken zal je dit niet gebeuren, maar inderdaad… stap daar maar eens met een Lorus binnen. :grin:

1 like

Bedankt! Zal vast goedkomen, ben helemaal weg van de wijzerplaat haha.

1 like

Raar verhaal, leuke seiko

1 like

Merkwaardig, zo’n horloge kwijtraken (Tip: maak die banden voortaan zelf op maat). Maar gelukkig heb je een mooi horloge nu. Leuke Lorus was dat trouwens.

1 like

Dan ben ik benieuwd naar de hoogte van de tegoedbon :astonished:

(en dan bedoel ik niet in cm)

3 likes

Onder de 100,-, werd wel ruimhartig gecompenseerd.

1 like

Fijn dat je nu een mooie NA hebt! Maar wel schandalig hoor van die juwelier. Overal waar wordt gewerkt, worden fouten gemaakt. Maar ik vind dat dus echt niet kunnen om zo met andermans spullen on te gaan die aan je worden toevertrouwd. En dan ook nog eens de communicatie totaal te wensen overlaten. Ik zou daar ook niet meer komen!

2 likes

Hartelijk dank!

En klopt heel slecht, inderdaad over komen fouten voor en dat zal ook zeker niet geven . Maar dit was een slag te ver.