NA: Seiko SSC815P1

Een paar weken geleden heb ik deze Seiko Speedtimer gekocht. De weg naar dit horloge was vrij kort. Seiko heeft wat reclame uitingen gedaan via de socials. Ik was verblind door de schoonheid van de Speedtimers uit de jaren 70.

Natuurlijk is de reincarnatie niet zo mooi als de beauty van weleer.

Ik heb de blauwe gekozen omdat ik die het dichtst bij het origineel vind komen.

Met 39 mm is deze verrassend klein. Dik is hij wel. Dat komt denk ik door de subdials, zonnecellen date. En ja de date zit behoorlijk diep verstopt.

De band is 20 mm en tapert naar 18 mm. De sluiting is mooi gefreesd. De sluiten heeft 2 micro adjustments. Beetje weinig. Wel prima sluiten met 2 drukknopppen. Solid endlink maken de presidential style band af. De band vind ik een erg mooi exemplaar. Staat de Speedtimer goed en zit prima, als je hem op maat hebt gemaakt.

En dat is nog wel een dingetje. De befaamde pin collar systeem. Ik ben tot twee maal een collar verloren op het tapijt. En… ook twee keer terug gevonden. Dat is echt wel gelukt hebben. Want die collars zijn echt heel klein. Het systeem werkt verder prima. I vind het beter dan schroeven op dit micro niveau.

De afwerking is mooi genoeg. Mag ook wel voor de prijs.

Hij is er ook in zwart (Speedmaster like), wit (Daytona like) en goud.



31 likes

Ja gaaf ding en uitermate comfortabel op de pols :ok_hand:

1 like

Gefeliciteerd met de aanwinst :+1: Ziet er goed uit

1 like

Mooi ding! :ok_hand:

1 like

Nice!!

Ik heb de witte gekocht

11 likes

Zeer geslaagde sportieve solar!

1 like

Heel erg gaaf deze, zit er zelf ook naar te kijken. Gefeliciteerd en veel plezier ermee!

1 like

Mooie aanwinst gefeliciteerd :ok_hand:

1 like

Heel mooi!

1 like

Gefeliciteerd mooi diegene die jij hebt gekocht :+1:t2::facepunch:t2:

1 like

Eergisteren nog een video door Just One More Watch uitgebracht over het witte broertje (zoals die van @jurgen0411): https://youtu.be/X5yOX8B0LYE

1 like

Mooi hoor, gefeliciteerd!

1 like

Proficiat, leuk horloge, veel draagezier :+1:t2:

Gefeliciteerd met je mooie Seiko!

1 like

Prachtige Seiko , veel draagplezier gewenst :+1:

1 like

Een heel gaaf ding! :ok_hand::+1:

1 like

Okay bedankt voor de tip. Ik heb je maar nageaapt.

3 likes

Ook heel mooi, ik heb zitten twijfelen, maar toch de blauwe gekozen.

Ik heb 'm vandaag ook weer om. Fijn horloge.

Ja heerlijk horloge. :muscle:
Voor mij ook de witte. :facepunch:

4 likes