NA: Seiko SZSB018

Zo juist dit mooi groen Seiko model binnen.

Eerst even wat frustratie delen (sla alinea gerust over): ik kocht deze bij een niet zo bekende Japanse webshop voor een paar tientjes minder dan bv. Sakura. Toen in het pakketje ontving en openmaakte zag ik geen Seiko maar een Wena 3, een smartwatch van Sony. Duidelijk een vergissing en de retourkosten zijn vergoed maar ik heb nu wel twee keer invoerrechten betaald. Inmiddels is het verzoek voor restitutie van de eerste keer bij PostNL. En hoewel het maar om een paar tientjes gaat dempt het enigsinds de vreugde. En doorrr…

De SZSB serie lijkt vooral bekend om de prachtig TiCTAC modellen maar er zijn nog twee “lijnen”: meer dressy varianten die doen denken aan de SARBs (011 tm 014) en de meer sporty versies waaronder dit model valt (015 tm 018).

Toen ik zag dat de SZSB018 met groene dial inmiddels in Japan wat in prijs gezakt was kon ik de verleiding niet meer weerstaan. De bijgeleverde strap is niet helemaal mijn smaak dus die hou ik ongebruikt en ik heb er een strap opgezet die ik nog had liggen. Zie hier foto’s in verschillende soorten licht en wat dat met de kleur van de dial doet.

28 likes

Mooie groene plaat! Veel draagplezier ermee

1 like

Nog even een foto dan, van links naar rechts: SRPE65, SARB035 (strap vd SRPE65) en de SRPE65.

Sorry voor het ongelukkig tijdstip van foto nemen. Nu lijken ze allemaal geen urenwijzer te hebben :grin:

5 likes

Wat een mooie exemplaar. Behalve de loup daar hou ik persoonlijk niet van.
Congrats met je nieuwe aanwinst. :+1:

1 like

Lekker “clean”.
Mooi horloge :ok_hand:

1 like

Gefeliciteerd, mooi model, zie je volgens mij niet veel.

1 like

Dank je. Ik vind m zelf erg mooi, logisch natuurlijk.

En nee, ik heb deze forum van boven tot onder doorzocht maar voor zover ik kan zien heeft nog niemand zich gemeld met een SZSB015-018. Er is wel een enkeling met een dressier SZSB variant. En natuurlijk een paar gelukkigen met de Alpinist-achtige tittac modellen.

1 like

Mooie aanwinst en een fantastische kleur wijzerplaat.

1 like