NA: Seiko Titanium GMT Perpetual 8F56-0080

Ik was eigenlijk niet op zoek naar iets bijzonders, maar wilde nog wel een GMT hebben. Toen zag ik deze titanium 8F56, die je toch niet zo vaak ziet langskomen. Vanochtend opgehaald en in prima staat. Van de eerste eigenaar uit juni 2000. Toen kostte deze ongeveer 500 gulden.
Superlicht horloge en mooi licht grijs. Het mooiste is het Perpetual loopwerk (althans tot het jaar 2100). Dus battery vervangen en het horloge regelt alle maanden en schrikkeljaren voor de komende jaren.
Het 8F56 loopwerk is goed voor max. - tot +20 seconden afwijking per jaar.
Het verhaal gaat dat het 8F56 zo goed liep dat Seiko besloot om ermee te stoppen om de verkoop van de GS modellen niet te benadelen.
Ik ben er blij mee en prima lume voor een 21 jaar oud horloge.
Ik kon alleen niets vinden op I-8-Z727 dat op de bracelet staat, want ik heb op een andere 8F56 wel een andere sluiting gezien, en ik heb tenminste drie 8F56-0080 varianten gevonden op internet.

17 likes

Mijn beste,

Proficiat met deze wereldse tijdwaarnemer!!
Ziet er mooi en robuust uit!!
Goed hoor!!
Ik wens je er een mondiale tijd mee. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Mooi horloge, geniet ervan .

Ik heb dit model in het staal, ben er mee naar 3 continenten geweest. Altijd trouw doorgetikt.
Een tip van mijn kant, laat de batterijwissel door een Seiko Service Center doen, je moet de datum namelijk opnieuw instellen als de batterij er uit is geweest.
Veel plezier ermee.

1 like

Ja, ik ben bekend met de “bijzonderheden” en de gevoeligheid van de batterijwissel. Laatste batterij is door Jos van den Berg geplaatst, dus voorlopig zit ik onder de pannen.

Ik heb de batterijwissel door Seiko laten uitvoeren en die hebben het helaas niet goed gedaan.
Ze hebben het verkeerde start of schrikkel jaar ingevoerd en dan klopt de datum niet bij maanden.
Bij mijn eigen wissel is het wel gelukt om de datum goed te krijgen. Staat netjes in de handleiding en je moet dus goed tellen bij het instellen van de datum.