NA: Seiko Tuna als tegenhanger

Na 4.5 jaar lid te zijn, eindelijk het gevoel gehad dat de honger gestild was. De GMT deed eigenlijk alles goed en daarnaast een Turtle voor de vakanties etc.

Uitloggen en niet meer achterom kijken, zou je denken. Zover kwam het niet, maar minder actief was ik zeker. Tot er een reisje naar Center Parcs gepland werd. Daar hoort een nieuw horloge bij die bestemd is voor het overleven in Aqua Mundo en Jungle Dome.

Was er iets mis met de Turtle? Zeker niet. Maar zo gaat dat af en toe.

Vooral iets praktisch zocht ik, met een eigen smoel en waterdicht. Ondanks dat ik 4 jaar geleden besloten had mijn Tuna te verkopen, na een bezit van nog geen 2 weken, viel mijn oog toch weer op een Seiko Tuna.

Flashback

Toen vond ik het toch niks, de kastvorm deed mij niks en de stalenband… mwah. Deze keer was het gevoelsmatig een ander verhaal. Bij het ophalen was ik zo blij als een klein kind, en nog steeds kijk ik met plezier naar dit bijzondere gevaarte (Seiko SBBN035)

Het is een mooi tegengewicht voor de GMT;
Rubber vs staal,
Zwart vs glimmend,
Quartz vs automaat.

Mijn dochter van bijna 2 jaar trekt op dit moment nog meer naar het glimmende staal, dan de zwarte Tuna. Nu al verpest, zullen we maar denken.

De Tuna draagt ondanks de specs redelijk klein en echt fantastisch op rubber. Wellicht ooit eens kijken naar de automaat versie, maar voor nu ben ik tevreden.

Center Parcs was een succes. Maar dat was het ook geweest zonder de Tuna.

Allen fijne (feest)dagen gewenst en knuffel uw naasten!

No childeren were harmed in the making of this picture.

32 likes

Gaaf ding man!

Heb je ook wel nodig daar in centreparcs tegenwoordig :stuck_out_tongue_winking_eye:.

1 like

Haha, jaja @SSFS Laat mij in die waan :laughing:
Bij de aankoop liet ik vallen dat ik de Tuna specifiek kocht voor de wildwaterbaan. Die blik die de verkoopster toen gaf :sweat_smile:.

2 likes

Mooi hoor! Test doorstaan denk ik zo?

1 like

Mooie NA. Gefeliciteerd. Inderdaad goede variatie zo :+1:t2:

1 like

Kurkdroog op het oog, en geen krassen erbij op de kast! Wat veegjes op de sluiting, ik denk het wel dus :smiley:.

1 like

Zet die tuna op een zwarte MN strap en het draagcomfort gaat er nog eens een stukje op vooruit.
Het zijn erg goede horloges.

2 likes

Mooie woorden! En mooie foto’s van een fraai horloge. Ik vind je ex het allermooiste Tuna-model, zelf.

1 like

Een

staat ook nog op mijn lijstje. De soepele(re) Tropic (van AliExpress) is ook een aanrader!

3 likes

Heel leuk zo een all black Tuna. Geniet ervan!

Ze zijn niet moeders mooiste maar Ik blijf ze ook cool vinden. Nog nooit durven overgaan tot aankoop. Wie weet een keer :slight_smile:

1 like

Gave Seiko! Dat andere klokkie zien we wel in het blauwe terugkomen.
Geniet ervan!

1 like

Quartz Tuna’s zijn top! Heb de mijne al 6-7 jaar en dat is uniek. Resistent voor flipperitis.

Ik vind m op seiko rubber het mooist, maar MN elastiek is zeker ook goed.

Enjoy!

3 likes

Ook erg leuk, natuurlijk! Nog steeds die Turtle (mijn ex)?

Maar ja, een

is natuurlijk wel heel gaaf! En deze al helemaal! Wat een stoere is dit! :muscle: :sunglasses:
Gefeliciteerd, geniet ervan en jij ook heel fijne dagen! :evergreen_tree: :santa: :clinking_glasses:

1 like

Prospex S23635J1 1986 Quartz Diver’s 35th Anniversary Limited Edition

Yes! Alleen een recht saffierglas erin laten plaatsen ipv het bolle en een Kanji dagschijf.

Ook tof! Jammer van het gebrek van de Marinemaster aanduiding op de wijzerplaat, al ben ik daar niet zo sentimenteel over als de puristen.

2 likes

volgens mij lag deze gisteren bij de veel besproken aanbieder momenteel.

zwarte en blauwe band erbij

Bij Strego in Nieuwegein ligt er ook een in de etalage (die 1000m quartz gradient wijzerplaat). Wel tegen de standaard Seiko prijs.