Na: Seiko Turtle + rubberen banden vergelijk

Vroeger, toen ik gewoon tien jaar met één horloge deed, had ik een sportief klokje van ‘flying tigers’. Kei blij mee geweest, witte wijzerplaat, een opstaande chapterring en een draaibare bezel. Superstoer vond ik m, alleen die bezel stond nooit goed. Gek werd ik er van.
Latere klokjes die ik kocht hadden daarom geen draaibare bezel. Tot ik een aantal jaar geleden op dit forum kwam kijken en als gevolg een skx moest hebben.
Die skx vond ik geweldig, maar ik wilde m sportiever maken. MODDEN!! Witte wijzerplaat, andere wijzers, en geen draaibezel. Wijzerplaat is er (gelukkig) nooit van gekomen, wijzers lukte niet, alleen de secondewijzer heb ik uiteindelijk veranderd. Uiteindelijk was alleen de bezel een succes.
Een paar maanden verder op het forum, krijg ik steeds meer waardering voor de skx in oervorm. De nostalgie heb ik er een beetje van afgemod. En dan blijkt die bezel er met geen mogelijkheid meer af te halen… dan maar een nieuwe bijhalen. Wat, prijzen verdubbeld??? Zoveel is nostalgie me ook niet waard. Mijn horlogeavonturen vervolg ook wel met goedkope vijfjes.
Tot ik het Fiffertopic weer eens langs zag komen. Hmmm, misschien leuk om eens aan mee te doen.
Dat was het zeker! Mijn fifferervaring lees je hier

En zo kom ik bij dit topic. Voor ik het horloge bestelde, ging ik vast op zoek naar de flatvent die bij de Fiffer zat. De Uncle Seiko leek er wel op, en die was toen in de aanbieding. En Monsterwatches bleek er ook nog één op voorraad te hebben, dat bleek exact dezelfde als die bij de Fiffer.

Mooi, nu nog de srp777. In NL zag ik wel een mooie Save the Ocean voor €315,-, maar ik wilde liever de neutralere zwarte. En liefst nieuw.
Websites in heel Europa afgezocht, in Scandinavië kwam ik een paar redelijk geprijsde tegen, maar via de sites werd niet naar NL gestuurd. Duitsland dan. Via eBay en Amazon geen goede deals, maar ik kwam wat prijsvergelijkingssites tegen. Vooral via Idealo.de vond ik goed geprijsde srp777, rond €300,-. Maar niet op voorraad. Nondeju. Wachten, wachten, voorraad blijft 0, prijzen beginnen te stijgen. Oké, met de skx had ik altijd een beetje spijt dat ik nooit de 009 heb gekocht, laat ik eens naar de pepsiturtle kijken. En jawel, srp779k1 op voorraad bij timeshop24.de: €289,- incl verzenden. En binnen één werkdag in huis.

Zo, sorry voor de lange aanloop, ik ben gewoon erg blij :smile:

En dan de banden. Ik heb mijn skx op een rubberen wafel van Monsterwatches. De :turtle: zit op de originele waveband. De lange flatvent is van Seike, de korte van Seiko’s oom:

En wat duidelijkere vergelijkingen. Uncle Seiko is veel dunner dan de Seiko Flatvent:

De Uncleflatvent is ongeveer even groot als de Monsterwatchwafel (een langere variant is ook beschikbaar). De Monsterwafel is echt een koopje, enig nadeel vind ik de grorere ruimte tussen verstelgaten.

Nog een keer de lengtes naast elkaar:

Voorlopig hou ik m op de Seiko Flatvent. De originele wave zit bij de kast gewoon minder fijn om de pols dan deze flatvent.

Dank voor het lezen allemaal, ik ga lekker van de 779 genieten. En wanneer ik de pepsi beu ben… er is al een srp777 bezel besteld :wink:

15 likes

Leuke vergelijking van de bandjes. Bedankt! :+1:t2:

1 like

Heb je een link voor die korte Uncle Seiko Flatvent?
Ik ben al een tijdje opzoek naar een Flatvent.
Die beviel me goed maar waren op een gegeven moment
nergens meer te krijgen.
En zo’n kortere is natuurlijk ideaal als je niet de bekende
’flap’ aan de zijkant van je pols wil.
Het is voor een SKX007 trouwens, no mods :grin:

Alvast dank :+1:

1 like

Yes, dat is wel zo handig. Hieronder de links naar de rubberbanden:
monsterwatches cheepo maar fijne rubberband

Uncle Seiko Flatvent, in 2 maten voor 22mm beschikbaar

Maar ik zie dat Uncle Seiko momenteel niet naar Europa verzendt ivm coronavertragingen. Was ik net op tijd… verzending duurde wel 3 weken.

En voor de volledigheid de link naar de fijne Seiko flatvent rubberband (momenteel uitverkocht)
Rubberband van de snj025

1 like

Da’s nog even wachten dus.
Maakt niet uit.
De SKX hangt nu aan een Strapcode SS Oyster.
Ook niet verkeerd toch? :grin:

Dank voor de links :+1:

1 like

Zo… nu kan ik er ook een srp777 van maken :grin:

4 likes