NA: Seiko World time

Leuk, alle reacties tot nu toe.
Ben nog steeds op zoek naar een mooie bracelet, liefst uit deze periode. Ik ben bezig met een verkoper in Maleisië, maar de communicatie verloopt moeizaam.

Op de baai een shop gezien (Timesofplenty) die erg mooi NOS spul aanbiedt, maar ik weet niet welke band met welke endlinks gaan passen. Zelfs als de endlinks van 19mm passen, kan de radius alsnog flink afwijken a.g.v. een andere diameter. Gevolg is dat het wel past, maar niet mooi aansluit.
De prijzen zijn zodanig dat ik zeker wil weten of het past en aansluit op de kast.

Hebben jullie nog tips voor een passende combinatie?

Misschien een mooie meshband? Dan heb je geen endlinks nodig, en mooie klassieke look

1 like

Zeker, heb ik overwogen en als ik geen 100% passende bracelet vind, zal het vermoedelijk die kant op gaan.

1 like

Mooie NA deze staat ook erg hoog in mijn lijstje favoriete Vintage Seiko’s.
Veel plezier ermee! :+1:

Schitterend model! wilt u de werking van de world time uitleggen? ik zie een 4e wijzer en ik denk dat de innerbezel draaibaar is. Mooi zo’n 24uurs aanduiding.

Zeer fraai :ok_hand:

Zou ik graag doen, maar snap er nog de ballen van zonder handleiding.:grin: Op internet ook niks over te vinden. Sowieso is deze stedenring achterhaald, omdat sommige tijdzones na 1964 zijn veranderd.

Zeer fraaie aanwinst gefeliciteerd :thumbsup:

Echt cool! Gefeliciteerd!

Ah was jij dat. Ik aarzelde te lang :unamused:

Mooi hoor, veel plezier er mee!

Hier wat meer uitleg omtrent de 2nd time functie. Betreft een ander horloge, maar principe is hetzelfde.
https://www.seikowatches.com/support/ib/pdf/wt03.pdf

1 like

Gevalletje you snooze, you lose. Gebeurt mij ook regelmatig.:wink:

1 like

Prachtige klok. Veel plezier ermee.

Vintage voor jou Ide?..:wink:

1 like

Ssst :wink:

1 like

Voorlopig op een mesh, in afwachting van een nieuwe bracelet.

4 likes

Ja deze is echt heel erg mooi…iedere keer dat ik 'm hier op HF zie dan valt ie echt op…een bijzondere verschijning :thumbsup:

1 like

Dat staat erg mooi hoor! Welke andere band komt er nog aan?

Deze, hopelijk past het allemaal.

1 like

Aha is het gelukt met de verkoper qua communicatie dus? Top