NA: Seikomatic-P

Dank je wel !!

2 likes

Morgen weer :grinning:

2 likes

Nee nee, niet die, het is de Bell Matic :grinning:

2 likes

:grinning: Dan heeft hij pech, pik hem in :grinning:

Ik vindt het horloge mooi aan die wekker heb ik niet veel. Wordt nog niet wakker als de brandweer met toeters en bellen langs komt :joy:

4 likes

haar reactie gezien, weet je gelijk dat ik thuis niets te vertellen heb :wink:. Niet verder vertellen he want anders kan ik niet meer stoer doen op het hf :rofl:

3 likes

Mooi Fred veel plezier ermee.

1 like

Een toffe aanwinst erbij Fer :+1:

1 like

Weer eentje gescoord? Gaaf :ok_hand:

1 like

Daini Seikosha en Horseshoe caseback. Ik houd ervan. Gefeliciteerd!

1 like

Gefeliciteerd met de aankoop. Ik kan me voorstellen dat 1 minuut per dag afwijking onder diverse vintage horloges niet gelijk tot schrik zou moeten leiden. Ik check dit zelf echter nooit (en ben ook een vintage newbie) en heb er ook de apparatuur het voor
Ben benieuwd naar wat je over de schreef heeft getrokken om interesse in vintage te ontwikkelen.

1 like

Ha Benjamin,

Dat was eigenlijk voornamelijk angst, ik ben gewoon a-technisch dus geen sleutelaar aan horloges. Maar hoe langer je met horloges bezig bent, hoe meer je groeit in de liefhebberij.
Leden die mij van een aantal jaren geleden kennen weten dat ik altijd zei “voor mij geen vintage” ik kocht altijd nieuw en met garantie. Maar je leert leden/mensen kennen op het hf die je ook vintage leren waarderen. Dus ga je ook vaker kijken naar vintage horloges, de afwerking, uurwerk en de geschiedenis. Uiteindelijk is het begonnen toen ik een vintage horloge kreeg van een lid en die ook nog eens een service had gehad, dus werd mijn angst minder. Daarnaast zie ik prachtige vintage horloge’s voorbij komen, het is echt niet allemaal Rolex wat de klok luidt. Dit is nu wederom een vintage horloge en als je dan verder kijkt dan garantie zie je ook de schoonheid van vintage.
Daarnaast moesten mijn nieuwe horloge’s gelijk lopen met de atoomklok (onzin natuurlijk) als je veel horloges hebt en iedere dag wisselt met horloges.

Na deze NA zal je zien dat er nog meer zullen volgen, mooie kasten, mooie wijzerplaten, enz. Ben ik nu om naar alleen vintage, nee dus. Ik moet gewoon een goed gevoel krijgen bij een horloge en dat kan dus bij zowel nieuw, neo vintage als vintage. Mijn waardering voor mooie horloge’s groeit dus, wel met de voorwaarde dat de vintage horloges een service gehad moeten hebben. Kijk ik nu nog tot op de seconde, nee tuurlijk niet. Zeker niet als je iedere dag een ander horloge om hebt.
Als je begint met de horloge liefhebberij denk je dat alleen Zwitserse horloges top zijn, daar ben ik in de afgelopen jaren achter gekomen dat dit zeker niet het geval hoeft te zijn.
Zie nog dagelijks horloges voorbij komen waarvan ik nog nooit gehoord heb, dan ga je zoeken, vergelijken, het verhaal achter een horloge zoeken. Dus met dank aan de vintage liefhebbers is ook mijn smaak met de jaren verandert. Maar wat vooral telt is dat je een klik met een horloge moet voelen en leren van de ervaringen van anderen.

Hoop dat ik het zo goed verwoord heb :+1:

5 likes

Ik zit nog in die phase maar merk ook dat mijn interesse in vintage begint te groeien.

Gefeliciteerd met deze hele fijne Seiko, Ferry! :ok_hand:
Hoeveel “moet” je nog tot 366?

Gefeliciteerd met 1 van de 3!:hugs:

Gefeliciteerd met je mooie Seiko.

nummer 117 als ik goed geteld heb :sweat_smile:
je “winkel” raakt zo wel vol :grinning:
en zo als je al aangaf hier dat je ook voor vintage gevallen bent kan de “hoop” nu ook nog eens grote proporties gaan aannemen :slightly_smiling_face:
maar toch weer een mooi exemplaar hoor :+1:
draag hem dan ook met plezier

Proficiat met je nieuwe aanwinst en natuurlijk veel draagplezier!!:watch:

Gefeliciteerd met deze JDM !

Prima voor mij. Als vintage er bij mij insluipt is het zeker niet op basis van moeten sleutelen. Een service vooraf stelt gerust en liever nog overweeg ik dingen die nagenoeg NOS zouden kunnen zijn. Ik heb me nog niet vaak laten overreden en ook al een keer teveel (lag aan mij meer dan het horloge). Bij een vintage klik ben ik me meestal niet lang van tevoren van het horloge bewust. Met andere woorden, die klik is belangrijk, en ik ben niet op zoek naar de big hitters. Dat lijkt me al snel een mijnenveld. Net als flink gebruikte mechanische uurwerken met een geschiedenis.

Tof horloge! Gefeliciteerd, Fer! :partying_face: :+1:

Gefeliciteerd Fer, en denk maar zo: een verzameling gaat pas leven als die geleefd heeft :sunglasses:
Anders heet het gewoon belegging :innocent: