Geweldig mooi geniet er van
Gefeliciteerd met deze 2 prachtige NA’s!!
Geniet er met volle teugen van!
Een soort van gefeliciteerd, want ik begrijp dat dit geen heel erg nieuwe nieuwe arrivals zijn? Hoe dan ook zijn een Uemura en een SKX altijd goed.
Ook dat is grappig, want ik heb nog nooit een Seiko bezel in handen gehad die je met een kleine wiggle niet recht kon zetten. Vaak is het op iets als een SKX eerder de rehaut die net niet helemaal lekker zit, maar als de bezel iets uit het lood zit is dat omdat ik de moeite van die halve mm backplay niet neem.
Hoe dan? Ik gebruik al 18 jaar lang horloges met hardlex, maar deze had ik nog nooit op de viool horen spelen.
Kuch, kuch…
Die bestaat sinds vorig jaar. En het is de OG 6105-8000 kastvorm.
Kun je daar meer over vertellen? Dat de amplitudes in een 6R3x wat laag kunnen zijn was bij de eerste generatie een feit, maar met de 4R3x serie heb ik ook nog nooit een spoor van een probleem gehad.
Geniet ervan
Leuke horloges. Veel plezier ervan.
Proficiat met deze 2 mooie
Dankjewel, jouw topic over de SPB153 was een belangrijke inspiratie. En je hebt mij dit horloge ook aangeraden in mijn introductie topic volgens mij .
https://www.horlogeforum.nl/t/na-de-ultieme-laatste-duiker-die-ik-zal-kopen/290712
Op mijn 19+cm pols vind ik de SPB153 heerlijk en de kleur is geweldig , voor mij perfectie in charme.
De SKX007 is rechtgezet en de SPB153 is iets van 1/3 seconde naar rechts (of 2/3 seconde links) minimaal. Ik vind het niet zo’n ramp, maar er is met dit horloge niet meer te wiggelen. De bezel is relatief stevig verder. Mijn Zwitserse duikers zitten allemaal recht en bewegen nuet. De Zodiac heeft een beetje wiggle-ruimte, maar niet veel.
Ik weet het niet zeker en heb het niet gemerkt, maar ik vermoed bij het aanpassen van de lengte van de band. Ergens tegenaan gebotst waarschijnlijk (horlogetools wellicht), direct een kras op die datumpukkel. Dat is mij bij saffier nooit overkomen, en ik ben niet al te voorzichtig. De Longines en Doxa hebben flink te lijden met enige regelmaat .
Mijn verkochte SSK005 liep iets van 25 tot 30 seconden achter, uit de doos. Nu is dat binnen de specificaties, maar ik had het nooit eerder bij een ander horloge ervaren. Wellicht prima te reguleren, maar zo ver heb ik het niet laten komen.
De SKX007 is gereguleerd en loopt prima.
De SPB153 loopt niet slecht, behalve als hij richting het einde (laatste 5-20 uur vermoedelijk) van de reserve komt - liep de volgende ochtend meer dan een minuut achter. Ik kan er wel mee leven, als ik het horloge draag is er niets aan de hand en meestal staat het toch stil als ik het weer om doe .
Leuke Seiko duikers. Veel plezier ermee.
Gefeliciteerd !
Leuke horloges.
Maar Iconische zou ik ze niet noemen.
Daar is het teveel namaak voor.
Gefeliciteerd, mooie set!
Mijn beste,
Proficiat met deze kordate Seiko’s!!
Zien er prima uit.
Ik wens je er een sportieve tijd mee.
Orologio Signaturis Temporis
Overigens heb ik nu zowel een ‘Uncle Seiko’ (SPB153) als ‘Strapcode/Miltat’ (SKX007) ‘oyster’ armband.
Mocht iemand voor de keuze staan, dan is de armband van Uncle Seiko net wat beter. Iets mooier afgewerkt (minder scherpe randen) en sluit iets beter aan op de kast. Tevens maakt het logo op de clasp het iets meer af. De kleine meerprijs zie je er wel in terug.
Voor mij was het uiterlijke verschil de doorslaggevende factor. De Uncle Seiko heeft vrouwelijke eindstukken, wat op de SPB153 aardig staat maar op de SKX007 wat ‘afgeknipt’. De Uncle Seiko draagt iets compacter door deze keuze.
Wellicht heeft iemand er iets aan .
Gefeliciteerd! Vele mooie uren toegewenst!
Proficiat, leuke stukken in de collectie.
Seiko duikers zijn altijd goed . Veel plezier ermee.
Pas wel op, er zijn heel veel verschillende seiko duikers straks wil je ze allemaal
Mooie set!
Een prachtige dubbele aanwinst
Gefeliciteerd. Twee leuke duikers. Veel draagplezier.
Twee Seiko’s
Gefeliciteerd
Geniet ervan
Jij bent klaar voor de zomer
Leuke horloges. . Geniet ervan!
Een skx staat bij mij ook nog op het wensenlijstje.