NA; seiko's poging om de zakenmarkt te veroveren

Daar zijn we weer. Niet met de gezochte Lord marvel hi beat, maar iets prachtigs als vervanging voor mijn

Seiko 5 - snkl15.

Alhoewel de snkl15 prachtig is, stonden me een aantal dingen tegen die me net de klik niet gaven.
De date window met de dag is naar mijn idee uit balans en in combinatie met de “5”, is de dail drukker dan die moet zijn. De bezel net wat te dik en de lume had niet gehoeven. Daarnaast is hij alles behalve smal.

Op naar mijn zoektocht naar een Seiko daily “sportieve” dress watch.

Het is uiteindelijk een Seikomatic-R 8305-8060 geworden!

De zoektocht naar een Lord marvel hi-beat blijft wel staan. Maar deze is perfect voor de dagelijkse kost.

Met dit specifieke model poogde seiko de business markt te veroveren. Zakelijk en dressy, maar toch casual en passend bij een jeans. Het betreft een 8305-C variant, waardoor de kroon van 4 uur, maar 3 uur is verplaatst. Veel beter imo en mooier in balans.

“Helaas” (zit ik wel goed met een beetje spatwater) is de case volledig dicht. Anders had ik het uurwerk kunnen laten zien.

Wat vinden jullie?

En zoals altijd; bandenopties?

22 likes

Mooi en qua banden … hoe zou een lichtblauw suede bandje staan? Met het oog op de lente

1 like

Goede optie lijkt me. Ga ik eens naar kijken.

Hmm🤔. Lijkt me het “passen” waard.

Bedankt heren!

2 likes

Mooie piece! Veel plezier ermee :slight_smile:

1 like

Erg mooi gefeliciteerd!

1 like

Mooi ding! Ik heb zijn broertje, de 8305-1020 op blauw suede gezet. Past ook goed bij die van jou!

1 like

Mooi! Beige suède bandje zou hier zeker niet misstaan.

1 like

Mooi horloge :ok_hand:t2: Een zwarte dunne tapered sail cloth, zou best mooi kunnen staan.

1 like

Zeker mooi! Hier ga ik naar opzoek :slight_smile:

Eens kijken of ik een 110/70 sailcloth kan vinden. Ook handig voor mijn smiths met dezelfde lug maat. Tot nu toe nog geen gezien🤔

1 like

Beige vind ik altijd vreemd staan op mijn beige huid :rofl:

Heel netjes, deze nieuwe aanwinst :ok_hand:
Veel plezier ermee :slightly_smiling_face:

1 like

Goed te horen dat hij bevalt Nash!
Veel plezier ermee :sunglasses:

1 like

Jij bedankt Ruben! :+1:t5:

1 like

:heart_eyes: :star_struck: Mooi Horloge :+1: :clap:
“simpele” zwarte platte bandje, dan wel van een goede kwaliteit