Al een tijdje was ik aan het kijken naar een leuke (skin) diver.
Geinspireerd door de zodiac seawolf en titus calipsomatic modellen uit de jaren 50 en 60.
Was ik aan het kijken naar een model met leuke details zoals bijvoorbeeld wijzers, datumvensters, patina enz.
Toen kwam deze Selhor in beeld, nog nooit van het merk gehoord dus hier op het forum de zoekfunctie. Alleen kreeg ik 0 resultaten. Dus toen maar aan googlen geslagen.
Kwam ik de volgende informatie tegen:
Selhor’s fine craft in watchmaking started in 1947 in Maîche, a commune in Eastern France by its founder Charles Callier. The brand was inspired by the concept of creating legacy timepieces, especially dive and chronograph watches. The French watchmaking company was proud of upholding the value of heritage tool watches.
Through the years, Selhor moved to different locations around Maîche under various names. In 1947, it became the known Spinelli Workshop, located at 2 Rue Sainte-Anne. Then, in 1949, it transferred to 12 Rue Sainte-Anne with the name Maison Cailler. Its last known location from 1964 to 1965 was at 7-9 Rue du Mont under the factory name Rotschi. After 11 years, Selhor suddenly disappeared.
Selhor was a great competitor of other brands such as Lip, Lejour, Yema, and Forban and was also known as a manufacturer for other watch brands.
Wat het grappig maakt is dat ze dit jaar weer zijn begonnen en re-issues maken van hun historische modellen.
Voor mij een super leuke aanwinst vooral dus door de details: de wijzers, driehoekige 3 6 9 indices, het grappige datumvenster en roulette datumschijf.
Wat is nu een NA zonder fotos’s, dus hierbij wat foto’s, de fotos van het uurwerk en de timegrapher zijn van de vorige eigenaar.
Bedankt voor het lezen
Groet Joe