NA: Sevenfriday

Gefeliciteerd! Ik vind hem leuk, hij doet me een beetje aan de Ulysse Nardin Freak denken.

Er is niks mis met een Seven Friday, en ook niet met een Miyota uurwerk. Die laatsten zijn van Citizen, net zoals SII de uurwerk-tak van Seiko is, zeg maar. Het is dus een Citizen uurwerk.

Horlogemakers zullen een Miyota kunnen onderhouden, al weet ik niet of deze modificaties heeft.

Kijk deze zie je niet elke dag. Ik vind het leuk. Er is voor een ontwerp gekozen en ze zijn er vervolgens vol voor gegaan. Leuk ding.

Gefeliciteerd. Bijzonder horloge. Veel plezier ermee.

Ik vond ze enkele jaren geleden ook tof, maar ik vernam dat er namaak in omloop was. Die valse hadden soms betere kenmerken dan de echte.

Ik durfde mijn vingers er niet aan te branden, mogelijk onterecht.

Ja, dat klopt. Er zijn flink wat namaak in omloop en waarom weet ik niet. Zo duur zijn ze niet echt hoor. Het blijkt dan ook nog eens moeilijk herkenbaar te zijn, dus ze maken er nog werk van ook. Zelfs de dozen maken ze na. Onbegrijpelijk…

Gefeliciteerd met je aanwinst! Leuk om te zien, je ziet ze niet vaak.
Het zijn unieke horloges een echte gespreksstarter. In het verleden heb ik de SevenFriday P1-1 gehad, plaatje (van google) voor de sfeer:

1 like

Heel apart horloge Bart veel draagplezier gewenst !

1 like

Dat is even wat anders, ziet er wel tof uit!

Leuk horloge!
Ik was ā€œzeā€ vergeten.

Dit is een horloge waarmee je zowel leken als meer ingewijden mee aanspreekt omdat het anders is en er veel aan de gang is.

Eigenlijk dezelfde maar mooiere kleur combinatie

1 like

Mooi hoor. Vind de laatste tijd sowieso vierkante horloges steeds interessanter worden :slight_smile:

Ja, ik eigenlijk ook. Heeft misschien met mijn leeftijd te maken wie weet :wink::rofl::rofl:

Mooie NA!

Sevenfriday is een tijdje flink gehyped, heb er zelf ook met een schuin oog naar gekeken maar.tot een koop is het eigenlijk nooit gekomen.

Geniet er van.