Hallo iedereen!
Wat een mooi weer al enkele dagen, zelfs het weekend genoten we allemaal van onze eerste voorjaarszon. Zoals elke week ging ik ook deze ochtend naar de antiekmarkt in Tongeren waar me het volgend horloge aangeboden werd. Een Sevenfriday. Eens totaal iets anders, niks speciaals maar enkele jaren geleden nog vrij duur tweedehands. Nieuwprijs zou 1200€ zijn en in het Belgische Antwerpen zou er een verdeler van zitten blijkbaar. Ik heb me laten vertellen dat Sevenfriday van Zwitserse makelij is maar er zit altijd of vaak een Miyota onder de motorkap. Nu is het niet mijn normale gang van zaken dat ik een Miyota zal aankopen maar de verkoper kon me toch overtuigen dat er met een Miyota niks mis is, het zou de grootste leverancier zijn, groter dan ETA en Valjoux uit Zwitserland, maar dit werk komt uit Japan. Ik weet dat Japan zelfs wordt ingezet om de moeilijke delen die geassembleerd moeten worden vanuit Zwitserland naar Japan gaan om daar te assembleren. Japan staat bekend om zijn wereldbefaamde Seiko uurwerken maar ook Citizen en Oriënt en ongetwijfeld nog enkele bekende merken komen uit Japan. Zelf ben ik niet zo vertrouwd met een Miyota en weet ook niet of een horlogemaker zal happen voor een onderhoud op een Miyota. In elk geval loopt het ding erg keurig. Ik heb zeker niet de hoofdprijs betaald en we zien wel of hij de tijd goed blijft bijhouden. Ik las een artikel op dit forum wat ook over dit merk ging met heel wat reacties erbij. Tja, er zijn voor en tegenstanders. Ook weet ik dat bij Sevenfriday flink wat namaak in omloop is. Dit horloge is gekeurd door een juwelier en zou dan origineel zijn, op de band na die is niet origineel. Nu nog enkele foto’s en dan maar wachten op jullie reacties! Fijne zondag nog!!
toch wel apart,
draag hem met plezier
Mijn beste,
Wat een bijzondere aanwinst.
“Anders dan Anders”.
Ik wens je er een inspirerende tijd mee.
Orologio Signaturis Temporis
De caseback doet me denken aan Bell & Ross die dit systeem ook hebben bij hun collecties!
Ik heb altijd met een schuin oogje naar Sevenfriday gekeken. Ik vind ze bijzonder. Niets anders lijkt erop.
Voor mij is het altijd de prijs geweest die me tegen heeft gehouden om er 1 te kopen. Er kwam meestal wat anders.
Maar het blijven mooie toestellen.
Altijd een bijzondere Vlaamse uitdrukking gevonden. “Verdeler”.
Alsof iemand ze op straat staat uit te delen
Dan probeer ik me nog aan te passen omdat de meeste lezers uit Nederland komen. Maar soms hang ik toch wel eens hoor!! Zoals hier!
Mooie en inderdaad onderscheidende aanwinst! Veel plezier ermee!
Aparte verschijning, en ze maken unieke horloges.
Ik heb Sevenfriday ook al overwogen. Nooit kunnen passen, dus ik blijf wat schrik hebben van de grootte.
Veel plezier in ieder geval!
Veel plezier met dit horloge.
Ik weet dat er destijds een hele marketingmachine rond zat met felgekleurde jasjes op insta bij flashy sportwagens.
Juwelier Franssen in Hasselt heeft ze ook een tijd aangeboden, veel plezier ermee!
In Nederland heeft Eugene van Baal Sevenfriday een tijdje verkocht. Het merk voelde destijds al een beetje gehyped. De vormgeving heeft mij nooit echt kunnen bekoren.
Leuke vondst!
Veel draagplezier.
PS Ik heb even ‘NA’ toegevoegd aan je titel. Dan is het iedereen duidelijk dat het over een nieuwe aanwinst gaat. Hoop dat het oké is.
Ik vind hem leuk
Gefeliciteerd met je Sevenfriday, wens je natuurlijk veel draagplezier
.
O ja, jouw verdeler (hoe komen ze erop die Vlamingen ) had wel gelijk, met Miyota is niets mis. In Japan kunnen ze echt wel goede uurwerken maken en doen echt niet onder voor de Zwitsers.
Maar blijf vooral Vlaams schrijven, ik vind het leuk
Mooie aanwinst, geniet ervan!
Gefeliciteerd! Niks mis met Japanse uurwerken . Veel plezier ermee!
Merk wat je niet vaak voorbij ziet komen. Tof!
Gefeliciteerd
Gefeliciteerd met deze leuke aanwinst, weer eens wat anders
Heel gaaf! En ondanks dat de band niet origineel is staat die wel heel goed.
Gefeliciteerd en veel draagplezier gewenst