NA SH by Cronos

Toch maar even een NA van deze goed gelukte PRX hommage.

Was al in het bezit van een 40mm PRX Powermatic met ijsblauwe dial. Dat is echter wel het paradepaardje in m’n collectie. Vind ik toch zonde om die tijdens het werk te dragen. Ben vrachtwagenchauffeur en loop regelmatig met grote ijzeren bakken en stangen te sjouwen. Beide dingen die in aanraking met je horloge voor flinke krassen kunnen zorgen.

Maar bij het uitkiezen van een horloge voor de werkweek werd het toch steeds moeilijker om weerstand te bieden aan de drang om toch die mooie PRX om de pols te gooien.

Na wat gespeur op het internet naar evt een mooie 2e handse quartz variant kwam ik deze tegen in het blauwe gedeelte. Deze werd aangeboden door @Tsuyosa en meteen even contact gezocht. We waren het zo eens over de prijs, dus van het weekend het tripje naar Almere gemaakt. Na een vriendelijk babbeltje in m’n nopjes weer terug naar Tilburg.

Het horloge stelt niet teleur. Het is natuurlijk een vrij schaamteloze kopie van de PRX. De datum zit onder op de dial ipv rechts, en de balkjes voor de uur aanduiding ( kom even niet op de officiële naam)zijn iets anders. Zelfs de geïntegreerde sluiting van de band is nagenoeg hetzelfde. Beter goed gejat dan slecht bedacht zullen we maar zeggen :grin: Het maakt gebruik van het PT5000 uurwerk wat zich toch heeft bewezen als een nauwkeurig en betrouwbaar uurwerk

Al met al een mooi horloge waarbij het geen ramp is als er wat butsen en krassen op komen

Hier volgen wat foto’s van het horloge

Mvg Ron

19 likes

Mooie aanwinst weer, geniet ervan :+1:t2:

1 like

Gefeliciteerd met je NA. Geniet ervan

Mijn beste,

Een sympathieke aanwinst!!
Gefeliciteerd!!
Ik wens je er een fijne tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Een mooie daily-beater.
Geniet van je NA!

1 like

Gefeliciteerd! Heel veel draagplezier!

1 like

Lekker, een mooi horloge zonder zorgen.

1 like

Dat is het zeker :wink:
Die andere SH blijft in mijn collectie

Heel veel draagplezier gewenst Ron :+1:t4:

2 likes

Mooie foto van een mooi horloge :grin:

1 like

Prima toch? Kan je deze lekker afraggen :sweat_smile:

1 like

Dit horloge weet niet of het een PRX of een CW wil zijn haha. De wijzers zijn namelijk in de typische CW stijl.

image

1 like

Daar heb je zeker gelijk in. Had de verkopende partij mij ook al op geattendeerd. Ben zelf niet zo bekend met cw. Heb net even op de site gekeken en bijna alle horloges van cw hebben die wijzers haha. Blijkbaar hebben ze her en der wat inspiratie opgedaan.

Prima werkpaard collega.
Heel veel plezier ervan

1 like

Doe je goed.
Hou die PRX voorlopig lekker de kroonjuweel van je hobby.

Vind dat je een verstandig stukje recycling heb toegepast door niet zelf op Ali te bestellen.
Gefeliciteerd met je NA.

1 like

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.
Een fraai horloge.
Veel draagplezier gewenst.

1 like

:+1:, veel draagplezier

1 like

Gefeliciteerd met je Chronos, wens je veel draagplezier :+1: :ok_hand:
Enne PT5000 is een prima uurwerk, de preciese afwerking van deze Chronos ken ik niet, zou ik hem in de hand/om de pols moeten voelen :wink:.
Maar hier ff filmpje van de PT5000.
https://www.youtube.com/results?search_query=pt5000+vs+eta+2824

1 like

Mooi ding!

2 likes

Feli! Leuk horloge!
Geniet ervan!

1 like

Interessant filmpje :+1:t2:. De afwerking is naar mijn mening erg goed. Het ziet er allemaal erg netjes uit en voelt solide aan. Heb de afgelopen tijd wat vaker horloges op Alie besteld, oa Addiesdive en Watchdives. Ik ben erg onder de indruk van de prijs/kwaliteit verhouding van deze horloges

1 like