Op vakantie bedacht om weer eens een Seiko te modden. Altijd een leuke bezigheid om te bedenken hoe en wat met welke onderdelen.
Uiteindelijk bedacht om een Shogun onder handen te nemen (omdat ik al een SKX heb en eerder gemod heb. Ik heb ook een Turtle overwogen, maar de kans dat ik die ga houden is erg klein; wellicht een volgende keer).
De Shogun is toch wel een favoriet, mede door het gebruik van Titanium, dus ondanks het redelijke formaat toch superlicht en comfortabel.
Plan 1 was er de oranje versie van maken, maar daar bleken de onderdelen niet meer van verkrijgbaar bij Seiko (alleen voor schandalige prijzen bij een niet nader te noemen partij).
Plan 2: samurai save the ocean plaat erin (ik wilde namelijk een plaat die direct paste (geen pootjes knippen), dus kroon op 3 uur. Maar toch meer fan van ronde indices…
Uiteindelijk bleek er ook een Shogun plaat leverbaar, van de 2017 Thailand Limited Zimbe:
Hele mooie gradient van fel blauw naar donker met subtiel gouden indices met blauwe lume!
Gisterochtend de wijzerplaat en matchende gouden wijzers binnengekregen. Dank aan Perry @Voordeligbijdetijd.
Gistermiddag naar Jaap @SuperC gereden, want zonder Shogun had ik niets aan de plaat… Ook dank.
Gisteravond de wisseltruc uitgevoerd en voila!
Er is nog een domed saffier onderweg, die zal ik er later nog inklussen (alhoewel prima te doen met het Hardlex).
De echte limited (met saffier incl loepje en andere bezel):
Mijn SBDC029 vóór:
En na:
Ik vind m echt super! Toch een subtiele mod met originele onderdelen (zonder de echte LE na te willen maken).
Dank voor uw tijd.