Vandaag deze knappe Topaz 200 (made by Sicura in de jaren 70) Worldtimer op de kop getikt.
Aan de buitenkant in fantastische staat, met een fenomenaal mooie wijzerplaat die van blauw tot paars varieert en een lekker knallend contrasterende oranje secondenwijzer.
Het horloge windt lekker soepel op en ga hem nu even monitoren qua accuraatheid. Morgen breng ik hem allicht binnen bij m’n horlogemaker voor een nazicht en onderhoud.
Thanks guys! De foto’s doen de plaat zelfs geen eer aan. In het echt is het nog vele malen mooier. Als je er recht op kijkt in gewoon licht is het donker blauw, afhankelijk van de lichtinval een prachtige sunburst die alle tinten blauw en paars kleurt. Een plaatje!
Klopt! Zat deze band standaard bij het horloge destijds?
Ik zie deze banden (in NOS staat, uiteraard) voor de gekste prijzen voorbijkomen op eBay etc…
Heb het horloge gekocht van de zoon van de eerste en enige eigenaar (jammer genoeg overleden). Hij kocht het horloge in 1975 en was er, dat is ook te zien, heel zuinig op.
Wat een mooie aanwinst joh! Hij ziet er als nieuw uit, top hoor
Deze horloges (Sicura, met deze kenmerkende Sicura deksel) hebben bijna altijd een eenvoudig Penanker uurwerk onder het aantrekkelijke uiterlijk.
Nu is dit een automaat (selfwinding) en ben erg benieuwd naar het uurwerkje. Ik gok een Duitse automaat (is uitstekend)
Mocht je het uitvinden, post het dan nog even hier