Erg mooi uniek design, uitstraling die je niet bij veel horloges ziet!
Erg cool! Ik zou mij echter wel storen aan het feit dat er ‘automatik’ staat in plaats van automatic.
Tja, tis een Duits klokkie.
Gefeliciteerd!!
Ziet er goed uit!!
Prachtige Sinn gefeliciteerd .
Heel mooi, de ‘zonde’ is de moeite waard Veel plezier er mee!
Mijn 142m heb ik begin jaren 90 gekocht bij Siebert Luftfahrtbedarf in Munster. Vrijwel dagelijks gedragen gedurende zo’n 25 jaar. Het lemania 5100 caliber blijft lopen! (wel 3x service)
Ik heb het horloge en originele band onlangs laten beadblasten bij Jurgen ter Huurne in Haaksbergen. Zie foto.Gaaf hoor. Nog met ‘T swiss made T’ wijzerplaat. Natuurlijk persoonlijk, maar ik zou de kast hebben gelaten zoals ie was denk ik. Dank voor het delen!
De kast zag er niet meer uit. Veel slechter dan jouw exemplaar. Jurgen ter Huurne echter heeft het origineel (satin perl ) heel goed terug gekregen.
Bij een restauratie in Frankfurt is de perlstrahlung een optie, maar dat ging me, ook gezien de kosten, veel te ver.
De matte uitstraling is voor mij een must bij deze ‘toolwatch’.
Wel minder is de door het patine verminderde zichtbaarheid van de uur/min wijzers. Maar daar blijft ik toch liever van af.
De originele metalen band gebruik ik even niet. De nato onderstreept imho de militairy look.
Daar de vroegere Sinn’s door ex- piloot Helmut Sinn uitsluitend werden verkocht in pilot-shops werden ze vooral in luchtvaartkringen gedragen.