Ja hoor, ik heb dus gefaald. Big time.
Mijn rotsvaste voornemen voor 2024 was dus om niets te kopen en mijn collectie in te krimpen en terug te brengen naar zes.
En eentje om de pols.
Heel sneaky op de valreep, letterlijk de laatste dag van 2023 kwam er een Vertex binnen.
Maar ok, die hoort dus nog bij 23.
Ook nog een horloge verkocht, maar ja, daar kwam die Vertex dus voor in de plaats.
Enter 2024.
Niets kopen.
Wel verkopen.
Gelukt.
Horloge verkocht.
Maar toen weer slappe knieën en een horloge van mijn favoriete merk Sinn maar weer eens bekeken.
Al letterlijk jaren over getwijfeld. Prachtige kleur blauw. Sunburst.
Dus als ik nou een beetje geld uitgeef aan een horloge, dan telt het eigenlijk niet heel erg, toch?
Alhoewel een beetje geld voor een instapmodel tegenwoordig erg relatief is. Nu is zo’n ding duurder dan waarvoor je enkele jaren terug nog een heel behoorlijke chrono kocht.
Het gaat nergens meer over met die prijzen.
Dus, tja, voor de bijl. Via Sinn was de levertijd 2 weken en de verzendkosten ridicuul (80 euronen), dus contact gezocht met SeriousWatches.
Ik kende het bedrijf al. Eerder meerdere dingen gekocht. Dikke aanrader wat mij betreft. Super contact. Uitgebreide uitleg. Super accuraat handelen.
Check die zaak!
Vanmorgen kwam een doos aan.
Ik had ook airmiles handdoeken besteld, maar dit waren ze niet.
Oei, spannend. Een bekende verrassing, maar hartstikke leuk!
Compleet geleverd met de van hun bekende stroopwafel. En het Sinn boekje voor 2024.
En dan mag ik mijn eigen cadeautje uitpakken. Kijk, dat doen de mannen van SeriousWatches dus goed: het is een feestje om een nieuw horloge te ontvangen en zij weten dit goed te vertalen.
En dan volgt de alom bekende degelijke Duitse doos.
En in die doos zit dan de 556 I B met de alvast op maat gemaakte stalen band.
Op de foto komt de plaat niet goed tot zijn recht. In real life is dit horloge echt mooier dan op de plaatjes.
Naar mijn idee vind dit horloge prima zijn plek naast de Sinn UX SDR en de EZM13.
Voor een “instapper” niet per se goedkoop, maar je krijgt er wel wat voor terug.
Nogmaals, ik heb ge-Sinn-ed, maar dat moet dan maar een keer.
Dit jaar niet meer. Echt niet.