NA: Sinn 556i MoP

Sinds de interesse in horloges bij mij is begonnen ben ik altijd gefascineerd geweest van de Sinn 556i MoP. Het ‘simpele’ ontwerp, de wijzerplaat… Man, wat een horloge. Dit samen met een goed uurwerk (Sellita SW 200-1, enigzins gemodificeerd), de deutsche Gründlichkeit, goede maat (38,5mm) voor mijn pols, combinatievermogen met banden en Sinn in zijn algemeenheid als merk maakte het voor mij een tophorloge.

2 jaar is de 556 in mijn hoofd blijven spoken. In de tussentijd verschillende andere horloges gekocht (Tag Heuer 2000, Bulova SS). Maar omdat we nog een keuken, zonnepanelen en elektrische fietsen zouden kopen is het altijd bij kijken - wel besteld en geannuleerd - gebleven.

Toen ik afgelopen weekend weer eens naar plaatjes zocht kwam ik de 556 bij Seriouswatches tegen. Vanaf toen is alles in een stroomversnelling terecht gekomen. Overige investeringen waren gedaan dus er kon weer een horloge komen👏. Begin vd week afspraak gemaakt, vanochtend wezen kijken. De Sinn 556i MoP op de fine link.

Bij aankomst in Drachten lag de 556 al op me te wachten en ik was direct verkocht. Zeer vriendelijk te woord gestaan, een flinke poos over horloges gepraat en daarbij ook behoorlijk wat horloges mogen bekijken (Sinn, Fortis, Squale, Formex). Seriouswatches ook via deze weg: bedankt, het was een zeer prettige en leuke ervaring! Naast de 556 ook maar direct de alcantara band erbij gehaald.

Nou, genoeg geluld over mijn toch wel beetje grail, tijd voor plaatjes met kleurenspel!

64 likes

Prachtig! Mooie band ook. Veel draagplezier :+1:

1 like

Mooi man, geniet ervan :+1: enneh, als t lullen is geweest ben je uitgeluld :wink: :grin:

1 like

Dankje! Oh haha d’s en t’s, altijd een struikelblok geweest. Wel ff gecorrigeerd :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Mooi! De band staat er goed bij!

1 like

Uitstekende keuze, wat een fijne Sinn. Leuk dat contrast tussen de simpele kast en speelse plaat!

1 like

Mooi horloge. Ik heb exact dezelfde configuratie.

13 likes

Mijn beste,

Proficiat!!
Een deze fraaie aanwinst!!
Draag hem met trots. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Heel mooi!

1 like

Mooi!

1 like

Heel erg tof horloge :star_struck: gefeliciteerd met je aanwinst.

1 like

Gefeliciteerd , geniet ervan

1 like

Wat een mooie aanwinst! Die wijzerplaat zal vele verschijningen kennen de komende :sunny: tijd dunkt me.

Veel draagplezier!

1 like

Tof! Mooi met die opgelegde indices. Geniet ervan!

1 like

Blijft een heel mooi horloge. Geniet ervan.

1 like

Gefeliciteerd met je mooie NA. Geniet ervan

1 like

Heel mooi!
Iedere 556 krijgt wat extra’s met die fine-link van Sinn.

1 like

een Sinn model dat ook bij mij in de smaak valt :ok_hand:
draag hem met plezier

1 like

Prachtig, Gefeliciteerd goede keuze waar mijn betreft :heart_eyes:

1 like

Very, very nice. Krijg er gewoon koopkriebels! Veel plezier ermee!

1 like