NA: Sinn 556i

Mijn eerste NA topic!

Ik zocht al een tijd naar een mooi ‘simpel’ horloge. Al een paar maanden had ik dit model in gedachten, al twijfelde ik ook over de zwarte Baltic Aquascaphe of een 2e hands Longines Spirit. Afgelopen zondag stond ik op’t ijs met @DJH, die vertelde me dat ik toch echt voor de Sinn moest gaan.

Fast forward naar afgelopen woensdag: er stond hier een nette 556i te koop met stalen band. Deze heb ik gisteren bekeken en meteen meegenomen.

Wat me aan het horloge opvalt is dat weinig onderdelen meteen in het oog springen. Elk onderdeel is perfect in verhouding en daardoor wordt geheel heel erg mooi. Daarnaast is de zwart gelakte wijzerplaat is echt heel zwart. De zwarte wijzerplaat van m’n Sinn 103 is in vergelijking opeens donkergrijs. De stalen band is ook erg fijn, al maakt de sluiting wat meer herrie dan ik gewend ben.

Tijd voor foto’s!

Nu ben ik nog op zoek naar een zwarte leren band met een ruw oppervlak. Iemand tips?
En in het kader van niet geschoten is altijd mis: iemand nog een set endlinks van de H-link band voor de 103 waar die vanaf wil? :slight_smile:

46 likes

Gaaf!

Gefeliciteerd met de Sinn!

Mooi man. Gefeliciteerd.

Gefeliciteerd echt een topper!

Heel gaaf, die staat ook nog bij mij op het verlanglijstje.

Mooi hoor :ok_hand:t2:

Prachtig horloge.
Jij hebt het voor mijn neus weggekaapt. :zipper_mouth_face:
Veel plezier met deze black beauty.

1 like

Ja, je moet er soms snel bij zijn. Was mij begin januari gebeurd. Ze komen gelukkig wel vaker langs :slight_smile:

1 like

Mooi!
Ik zie nu ook dat het font en de naam Sinn heel mooi staan op zo’n simpele wijzerplaat. Veel plezier ermee!

1 like

Mooie aanwinst👌

Mooi horloge. Deze staat al jaren bij mij op de wishlist. Nooit de knoop doorgehakt.

Prachtige Sinn! Gefeliciteerd en veel plezier ermee!

Mooi duo !!!

Heb je aan sailcloth gedacht?
Waterbestendig ook.

3 likes

Nee, maar dat moet ik inderdaad maar eens overwegen!
Ik denk dat wat reliëf een mooi contrast kan hebben met de gelakte wijzerplaat.

Ooit kwam ik onderstaande foto tegen, maar nooit ergens te koop gezien.

Het stiksel is donkergrijs in het echt trouwens.

Ik weet dat ik nu een hele domme vraag stel, maar ik doe het toch? Wat is NA? Nieuwe aanwinst?

Nieuwe aanwinst, new arrival, new acquisition. Je zit in de goede richting.

Ok toch. Senks !