NA Sinn 656 MX-5

Van de week arriveerde de Sinn 656 uit Duitsland. Het betreft een Sinn die, naar mijn weten, oorspronkelijk is meegeleverd bij de aanschaf van een Mazda MX-5. Er zijn verschillende kleuren op de markt zoals: rood, zilver, bluauw en geel. Ik heb een blauwe bemachtigd, de wijzerplaat is een erg heldere kleur blauw met een effect dat ik het beste kan vergelijk met flakes in autolak. Normaliter is een Sinn 656 voorzien van een dichte bodem, Sinn heeft er echter voor gekozen een zichtbodem te monteren die terug te vinden zijn op de Sinn 556I en 556A. Deze kruisbestuiving tussen de modellen geeft op de caseback aan antimagnetisch te zijn maar door de toevoeging van de zichtbodem betwijfel ik dit ten zeerste. De staat van het horloge is verre van mint conditie. Er zitten oppervlakkige krassen in de AR coating van het glas, de kast zelf heeft het zo te zien flink te verduren gehad bij de vorige eigenaar. Als een lid die dit leest zin en tijd heeft in een opknap project voor een kleine vergoeding dan moedig ik deze leden sterk aan om contact op te nemen. En nu is het tijd voor een aantal bescheiden foto’s:

11 likes

Een vreemde maar leuke Sinn! Inderdaad een soort mix van 556 en 656 want deze is niet gebeadblast zo te zien.
Geen stalen band erbij?

Deze uitvoering is inderdaad niet gebeadblast, ik heb het horloge gekocht zonder band. Ik ben van plan een bijpassende Sinn sluiting aan te schaffen en in de toekomst de stalen band.

Gaaf! Heb je ook een matching MX-5? Dat zou het extra leuk maken natuurlijk :wink:

1 like

Jammer genoeg niet, voorlopig mag ik vooral met het OV:grin:

Leuk klokje gefeliciteerd .

1 like

Leuke aanwinst!
Proficiat

1 like

Mooi horloge, lekker clean. :+1:

1 like

Haha jammer, die heb ik dan gelukkig weer wel :stuck_out_tongue:

Mmmm. Geef mij maar een MGF/TF :wink:

Heb je weleens in beide gereden? Nog afgezien van het feit dat ik die T/TF er niet uit vind zien door de middenmotor configuratie rijden ze een stuk minder fijn vind ik. Ze hebben wel ietsje meer power, dat is wel fijn!

Was een grapje hee.

En Ja, heb met een mx5 gereden voor ik de F kocht en ik verkies persoonlijk de middenmotor voor het gevoel en het bochtenwerk. Een jaar later is er nog een TF bij gekomen.

Zijn wel men dailies niet. Maar dit geheel terzijde. Terug on topic maar weer. :wink:

1 like

Een mooi horloge Proficiat ermee

Haha tof :)! Ik bedoelde het iets minder venijnig dan dat er staat zie ik nu. Ze zijn iets minder mijn ding maar leuk dat je ook een passie voor auto’s hebt! Gek genoeg staan er in mijn straat 3! zilveren T/TF’s :0.

Mijn mx5 is wel mijn daily trouwens, dat vergt soms wel wat aanpassingen :P.

Maar back-intopic maar weer inderdaad ;).

Ik liet t in t ‘blauwe’ draadje van gister al weten: mooie bak, dat klokje! En zoals gezegd, zo zonder bijpassende band ook helemaal cabrio zoals de roadster wiens naam hij draagt :slight_smile: !

Geniet ervan al dan niet na evt. APK door een mede HF lid,
Otto

1 like

In het blauw?

Nee ‘helaas’ een stereotype rooie ;). Dus je klok past dan weer net niet :stuck_out_tongue:.

Hij is dr ook in het rood:relieved: Al met al een hele leuke auto!

1 like