Het is gelukt! Na Graal nummer 1 (IWC Pilot Chrono) heb ik nu Graal nummer 2 in de pocket. De Sinn 857 UTC VFR.
Enige tijd geleden was ik met medeforummer @anon92524901EV in onderhandeling over zijn Sinn 857 UTC VFR. Éen van mijn favoriete horloges van Sinn. Heel wat heen en weer gePMd met prijzen en voorstellen voor ruil. Uiteindelijk hebben we het hele boeltje afgeblazen want we kwamen er niet uit.
Ik moest t horloge uit mijn hoofd gaan zetten.
Maar dat is bij mij een lastig iets. Als ik iets in m’n hoofd heb gaat het er niet zo makkelijk meer uit.
Maar het werd me makkelijk gemaakt: ik kreeg een bericht dat hij het horloge verkocht/geruild had.
Jammer maar helaas.
Ik had ook nog een optie op Chrono24 voor een nieuwe maar dat werd van de verkoperskant afgeblazen.
Ondertussen was ik ook een mooie IWC tegengekomen dus het geld ging daar naartoe.
Maar wat schetste mijn verbazing…… Van de week kreeg ik weer een berichtje van @anon92524901EV. Of ik nog interesse had.
Huh???
Hij was toch verkocht?
Ja klopt, maar hij had m weer terug gekocht/geruild en had m weer in bezit.
No way!
Ja wat nu? Ik had de IWC al gekocht ….
Toch maar weer onderhandelen. Ok. Kopen dan maar. Zonder ruil. Dan moet de Sinn U1 er maar uit om m te bekostigen. Tis niet anders.
Op naar het oosten van het land.
Maar ik had het horloge, wat ik in eerste instantie had aangeboden voor ruil, wel meegenomen. Om te laten zien en je weet maar nooit….
Eenmaal aangekomen het horloge tevoorschijn getoverd. En het model (de Glycine Combat Chrono) viel in de smaak!
Dus uiteindelijk de deal afgemaakt mét de ruil plus bijbetaling.
Ik heb in het Only Sinn gedeelte al wat geplaatst omdat ik de stalen band er niet af kreeg.
Maar dat is uiteindelijk gelukt.
Er zit nu even een “noodband” aan het horloge. Er gaat eenzelfde komen maar dan de originele 857 UTC VFR met oranje naad.
Ok hierbij wat plaatjes.