NA: Sinn 903 St BE

Voor de mensen die een muziekje erbij willen:

Take me home van Phil Collins, past wel bij een “Navigationsuhr” dacht ik zo.

Eigenlijk begon mijn hebzucht naar een Sinn 903 door het “te koop” topic van @JackW
Wat heb ik hier lang naar zitten kijken zeg, uiteindelijk staat er op een dag “On hold” en denk je shit maar niet voor mij! Dit topic uit oktober 2020 was wel het moment dat ik verliefd werd op de Sinn 903!
https://www.horlogeforum.nl/t/on-hold-sinn-903-st/291506

Breitling:
Al eerder wist ik wel van het bestaan af van de Sinn 903 naast de Breitling Navitimer maar niet eerder dan (10-2020) heb ik ook even opgezocht hoe het nou ook alweer zat!

Mijn samenvatting:
Sinn heeft naast horloges ook wat rechten gekocht van het in 1978/1979 in problemen geraakte en zelfs failliete “G. Leon Breitling”. Helmut Sinn kocht (een deel van) de voorraad horloges en reserve onderdelen en tevens de rechten van de dial layout van de Navitimer 806 & 809. De horlogemakers Ollech & Wajs kochten de machines en de onderdelen die in productie waren en de naam “Breitling” werd gekocht door Sicura. Ernest Schneider, oprichter van Sicura tevens piloot van beroep, zag echter de potentie in Breitling en zodoende is mede door zijn energie het merk nieuw leven in geblazen tot het Breitling wat het nu is.

Heeft Sinn dan geen history? Zeker wel alleen deze begint pas in 1961 :wink:
O.a. 24 jaar na de oprichting van het bedrijf hadden ze al een “Space watch” namelijk de Sinn 140 S
https://www.sinn.de/en/Company_History.htm

Terug naar de deze Sinn 903 ST B E uit 2017:
Uurwerk: Sellita SW500 automaat met chronograaf
Glas: Saffier aan beide zijden met AR coating
Waterdicht: 10 bar (100 meter), screw-in crown
Dial kleur donkerblauw, kleur datumschijf is zwart
Diameter: 41mm (ex kroon)
Hoogte: 14,5mm
Lugs: 22mm

Ik hou persoonlijk wel van een drukkere dial en deze ticked letterlijk all the boxes!

Aankoop:
Zoals veel mede HF-ers kijk ik ook weleens op chrono24 (en marktplaats) en daar zag ik opeens een bijna hagelnieuwe Sinn 903 St B E op staal!!! te koop bij Uhren Miquel in Duitsland. Ik heb ze daarna meteen gemaild buiten chrono24 om dat ik het horloge wilde kopen als het echt in een excellente staat is en dat konden ze gelukkig bevestigen. Niet ongedragen maar ook niet te zien dat deze gedragen is.
Daarna gekozen voor de duurste vorm van verzenden en na het weekend had ik hem in huis, gelukkig zonder douane/import geneuzel. (geen idee of dat een probleem kan zijn) Communicatie met Uhren Miquel is verder helemaal helder, ik heb 1 jaar garantie op dit 2e hands horloge.

Nu het laatste en leukste onderdeel, de foto’s:
Netjes verpakt, helemaal in papier en ingepakt als cadeautje:

Geen full set want de verstel tool ontbreekt, voor mij geen probleem:

Eerste kennismaking:

Even aan de kroon gevoeld en de chronograaf getest:

Even op maat gemaakt:

En shinen!

88 likes

Erg mooi gemaakt! Sinn is top.
Gave aanwinst :+1:

1 like

Prachtig!

1 like

Dijk van een horloge. Ziet er vet uit.

1 like

Prachtig! Heb de mijne een jaar terug met QC-issues teruggestuurd, maar deze oogt perfect! En voor een nog redelijke prijs, vergeleken met de Navitimer.

1 like

En wat glimt 'ie mooi… Gefeliciteerd met de NA :sunglasses:

1 like

Gefeliciteerd, heerlijk horloge, ik zie hem veels te weinig hier. Groetjes van zijn broer.

3 likes

Ook hier groet van familie, met een LJP uurwerk.

5 likes

help even, waar staat LJP voor? Ik heb de valjoux 7750 versie trouwens.

La Joux-Perret.

1 like

Gave NA (ook het verhaal, super gedaan) :ok_hand::watch:

1 like

even je andere topic gevonden en weer wat geleerd. Had hier nog nooit van gehoord.

1 like

Heel tof horloge ,gefeliciteerd met je aanwinst.

1 like

Fantastisch mooi, lichtelijk jaloers, veel plezier ermee :+1:

1 like

Gave aanwinst. Blijf dit toch een machtig mooi model vinden. :+1:

1 like

Top. Geniet ervan.

1 like

Top horloge. Veel draag plezier toe gewenst.

1 like

Schitterend!:heart_eyes:
…en op staal!:ok_hand:

1 like

Gefeliciteerd met de 903 Onno! Binnenkort met een mooi boek erbij genieten van deze knaller! :wink:

1 like

Heel erg gaaf horloge!
Staat bij mij ook hoog op het lijstje

1 like