NA: Sinn U2

Tijd geleden met een collega gepraat en we kregen het over zijn nieuwe horloge, een Garmin horloge. Ik wist dat hij een Sinn had en hij vertelde dat hij van plan was deze te verkopen maar niet zo goed wist hoe. Ik gaf aan dat ik ook interesse had en dat hij maar even na moest gaan denken over zijn vraagprijs. Lange tijd, door corona en alles, niet echt veel contact gehad en ineens een appje of we eens even in de kerstvakantie weer eens een keer face to face een kopje koffie konden doen. Nadat we een tijd gepraat hadden kwam het horloge op tafel en heb ik uiteindelijk een mooie deal kunnen maken met hem, allebei tevreden!

Vond het altijd al een imposant horloge om te zien maar in het echt voelde hij nog groter / zwaarder aan, ik vind het persoonlijk prima staan en qua gewicht ook geen probleem. Helaas was de originele Sinn band te klein afgeknipt en kon ik deze niet meer gebruiken. Voorlopig kom hij even op een een Isofrane (look a like) rubber band en dit past op zich wel goed. De originele rubberband heb ik inmiddels besteld bij Sinn Duitsland en zal onderweg zijn. Nu is de collectie weer 5 horloges en ik zit er over te denken om weer iets weg te doen maar het is zo lastig en ik draag ze allemaal regelmatig.

Voor diegene die ook een Sinn U2 heeft (of misschien een andere GMT), is het ook mogelijk de GMT wijzer weer gelijk te krijgen op de tijd? Hij loopt nu ~20 minuten extra voor op de normale uren (edit: achter).

Nu de plaatjes :slight_smile:

34 likes

Gefeliciteerd met de na!

Als je ze allemaal nog draagt niks weg doen joh :wink:

1 like

Klopt helemaal :upside_down_face:
@Twick gefeliciteerd met je aanwinst :+1:

1 like

Zeker 2 in het blauwe gedeelte doen :laughing:
Mooi horloge en staat goed om jouw pols!

1 like

Stuur een mail aan Sinn.

Gefeliciteerd met je aanwinst.

1 like

Gaaf ding! Veel plezier ermee

1 like

Cool ding! Heerlijke duikert!

Wat betreft de GMT wijzer… geen idee!

1 like

Thanks allen! Heb Sinn inmiddels ook een mail gestuurd :slight_smile:

1 like

Mooie aanwinst. Geniet ervan.

1 like

Dat is bij de Sinn GMT toch gewoon de kroon tot de 1st stop uittrekken en draaien.
Omhoog voor de uren, omlaag voor de datum te wijzigen.

1 like

Prachtig

1 like

Ja klopt, dat werkt ook prima. Maar de wijzer staat op 12 uur en dan zou het volgens gmt 12:20 moeten zijn. Dus hij zou eigenlijk iets verder moeten staan. Hij verspringt nu namelijk gewoon direct een uur verder als ik hem verdraai.

OK, ik zie het. Foute boel. Ik neem aan dat dit enkel door een horlogemaker kan rechtgezet worden.
Wijzer er af en dan juist er terug op steken.

1 like

Astu. Zal vast hier wel in te vinden zijn :grin::partying_face:

1 like

Helaas ook niet, wel hoe je hem moet verstellen maar niet hoe je hem weer op de juiste minuten krijgt. Toch bedankt :grin:

1 like

Ik ben bang dat het horloge voor service weg zal moeten.:no_mouth:

1 like

Mooi horloge hoor!

1 like

Dat zou jammer zijn, maar goed misschien dat Sinn zelf nog een oplossing heeft.

1 like

Gefeliciteerd :ok_hand:t2:

1 like

Geniet ervan!

1 like