Tijd geleden met een collega gepraat en we kregen het over zijn nieuwe horloge, een Garmin horloge. Ik wist dat hij een Sinn had en hij vertelde dat hij van plan was deze te verkopen maar niet zo goed wist hoe. Ik gaf aan dat ik ook interesse had en dat hij maar even na moest gaan denken over zijn vraagprijs. Lange tijd, door corona en alles, niet echt veel contact gehad en ineens een appje of we eens even in de kerstvakantie weer eens een keer face to face een kopje koffie konden doen. Nadat we een tijd gepraat hadden kwam het horloge op tafel en heb ik uiteindelijk een mooie deal kunnen maken met hem, allebei tevreden!
Vond het altijd al een imposant horloge om te zien maar in het echt voelde hij nog groter / zwaarder aan, ik vind het persoonlijk prima staan en qua gewicht ook geen probleem. Helaas was de originele Sinn band te klein afgeknipt en kon ik deze niet meer gebruiken. Voorlopig kom hij even op een een Isofrane (look a like) rubber band en dit past op zich wel goed. De originele rubberband heb ik inmiddels besteld bij Sinn Duitsland en zal onderweg zijn. Nu is de collectie weer 5 horloges en ik zit er over te denken om weer iets weg te doen maar het is zo lastig en ik draag ze allemaal regelmatig.
Voor diegene die ook een Sinn U2 heeft (of misschien een andere GMT), is het ook mogelijk de GMT wijzer weer gelijk te krijgen op de tijd? Hij loopt nu ~20 minuten extra voor op de normale uren (edit: achter).
Ja klopt, dat werkt ook prima. Maar de wijzer staat op 12 uur en dan zou het volgens gmt 12:20 moeten zijn. Dus hij zou eigenlijk iets verder moeten staan. Hij verspringt nu namelijk gewoon direct een uur verder als ik hem verdraai.