NA: Sinn U50 SDR

Gister ontvangen! Netjes binnen twee weken geleverd door onze Oosterburen. Gedurende de feestdagen, de ethos ligt hoog daar :fist_left:t4:.

Een, getegimenteerde, U50. Mit Schwarzer DrehRing :wink:.

Erg mooi en heel ‘fijn’ gemaakt.

Ik kreeg hem van Sinn met de nieuwe clasp (met microadjustment).

Ik moe(s)t wel even wennen aan de maat, moet ik eerlijk zeggen. Maar hij is -echt- erg mooi. Hij valt ‘weg’ bij het dragen: je merkt bijna niet dat je hem om hebt.

Ik heb er direct een heel setje NATO’s bij gescoord want dit is echt een swapper!

Plaatjes (in werkelijkheid uiteraard veel mooier :smiley:):

70 likes

Supercool ding! :+1: Van harte.

1 like

Veel plezier ermee!

1 like

Heel mooi! Ziet er super gaaf uit!

1 like

In welk opzicht? Zo afgaand op de foto’s staat 'ie je top.
Fraaie Sinn, veel draagplezier! :ok_hand:

2 likes

Mooi spul, ook de aansluiting van de band op de kast ziet er goed uit👍

1 like

Tof ding! :ok_hand:

1 like

Wat weegt die sluiting wel niet? :muscle:

1 like

‘t Is allemaal beleving :wink:: de afgelopen week droeg ik een DC66 als ‘afscheid’ (moest naar Dld. voor reparatie). Daar past deze landgenoot wel twee keer in…

Ik vind het prima passen hoor (btw.). Bewuste keus want ik vind de U1, voor mij, te groot.

2 likes

Hoe groot ben je?

Ik vind hem trouwens heel erg gaaf, ik zou hem ook graag toevoegen :muscle:

1 like

Net zoveel als de rest van het horloge (LOL). Klokje is 74 gram. Clasp ook wel schat ik zo in (weeg hem morgen even, nu aan het (thuis)onderwijzen).

3 likes

Dat is een wat impertinente vraag :joy:.

Zonder dollen: 17,5 cm polsomtrek. Vergelijkingsmateriaal:

4 likes

Whooow man, mooi👍

1 like

Wat n mega clasp. Ik vermoed dat de micro afstelling toolloos is, aangezien ik geen gaatjes zie.
Zou je daar wat foto’s v kunnen sturen hoe dat bij Sinn werkt?

2 likes

Het horloge op de tweede foto ziet er supermooi uit! Is dat ook een Sinn?

1 like

Damasko DC66 :smiley:

1 like

Dank je!

1 like

Plus een! :grin:

1 like

Ik heb de grote clasp op mijn siliconenband vervangen door een kleinere. Is inderdaad een zwaargewicht.

1 like

Werking is eenvoudig. Je laat van je band een drietal slots ‘onafgeknipt’. In de band (12 uur kant) zit op de laatste positie een pin (en geen springbar). Door de band te openen kun je het klepje dat de band zekert openen. De band kun je dan op de juiste positie schuiven, klepje erop, klik, en dan de band weer om. In de draagstand zekert de sluiting van de band de microajustment nog eens ‘extra’. Beschrijf ik het zo duidelijk @marnixmoed?

Plaatjes:

Fair to say: ik dacht ook: ‘gaat dit werken!?’. Maar: gaat goed, soepel en voelt ook solide.

Hij is overigens ook te bestellen met een ‘mini’ sluiting :grin:.

5 likes