Nog ééntje dan…
Sinn U50
De meesten van ons kennen deze Sinn duiker wel. Ik heb al een Pelagos lhd en dan toch nog deze U50? Howcome?
Een bekende DIY valkuil binnen dit forum is de bovenstaande zin, namelijk ééntje er bij moet kunnen.
Zoals bij veel leden van HF verandert in de loop van de tijd de goesting voor horloges.
Bij mij schoof de interesse meer naar utility, instrumenteel en minimalistisch. Er kwamen meer duikers en vliegers in beeld.
“Simplicity is the ultimate sophistication” is wel een bijpassende kreet.
De Pelagos lhd maakt dus deel uit van mijn collectie evenals een zestal Airmannen van Glycine, meest 24-uurs uurwerken.
De Pelagos is met 42mm en behoorlijke dikte een karaktertje van formaat, maar dat bevalt mij wel.
Al een paar jaar heb ik met een schuin oog het Sinn assortiment bekeken (over instrumentele horloges gesproken), waarbij de U1 en de U50 mij opvielen.
Door de strakke indeling van de wijzerplaat en bezel en de rode aanduidingen kwamen deze op mijn wensenlijstje terecht.
Uiteindelijk vanwege het formaat gekozen voor de U50 en de U1 laten varen (41mm vs. 44mm). Hoewel de lug to lug van beide horloges en mijn pols van 18.5 cm het wel toestonden.
Ook hier bij mij een smaakverschuiving naar wat kleinere formaten, iets wat je ook veel op het forum ziet.
Dan nog de keuze rubber of staal (al of niet tegimented).
Rubber is niet echt mijn smaak, dus staal, en dan maar gelijk de geharde stalen uitvoering van de U50 (tegimented).
Aldus besteld, met 1 à 2 weken levertijd.
Na deze twee weken niets vernomen.
Dat kan natuurlijk maar…
Op de website stond de U50 inmiddels plotseling op 27 weken levertijd…. Donders nog aan toe, het zal toch niet waar zijn?
Toch maar even een mail gestuurd over wat en hoe.
Een dag later excuses en toezegging van de levering asap. En zo geschiedde.
Uiteraard was dit voorlopig de laatste aanschaf…
Blij mee!