Na: skx007

Gekocht van forumlid koekoek: mijn eerste duiker, de welbekende SKX007. Nog niet om de pols gehad omdat ik niet in Nederland ben, maar wel al foto’s gehad van mijn vriendin.
Erg veel zin in deze te dragen. Zit nu op de rubberen band, maar er zit een bruine NATO strap en een jubilee band bij. Ik begin ermee op rubber.

13 likes

Heerlijk apparaat, zeker gezien de prijs!!! Je kunt er zo veel soorten banden op zetten, heb er ook een en dat is eigenlijk de enige constante factor in de collectie geweest. Veel draagplezier gewenst :clock3::clock6::clock10::clock10::clock4::clock6::clock3:

1 like

Dit was ook mijn eerste duiker. Na de skx007 heb ik eigenlijk alleen nog maar duikhorloges aangeschaft, dus pas op! :joy:

Het is inderdaad een perfect horloge om banden te swappen. Ik vind de skx007 het mooiste op een jubilee. Veel draagplezier!

1 like

Mooie aanwinst, je gaat er veel plezier van hebben! Ik draag mijn skx eigenlijk uitsluitend op een 6tal nato’s die ik om de paar dagen wissel.

Geniet ervan en groeten van de mijne, vandaag op de grijze bond :wink:

3 likes

Mijn beste,

Proficiat!!
Een topper!!
Daar zal je lang plezier van hebben. :+1:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

1 like

Gefeliciteerd met dit icoon, veel draagplezier!

1 like

Die rubberen band schijnt niet echt zo comfortabel te zijn (stug). Mooie band ook die erbij zit, ik heb tot nu toe altijd nato banden gekocht, maar zo’n zulu met zwarte ringen vind ik ook wel zeer mooi.

1 like

Gefeliciteerd met de skx007, icoon en bang for bucks! Veel draagplezier toegewenst van zodra je terug bent :thumbsup:

1 like

Beetje reclame mag wel op zondag…heb nog 5 gave perlons in 22mm, perfecte (goedkope) strap voor de SKX007 :+1:

1 like

Meningen verschillen, ik vind de jubilee eigenlijk echt vreselijk op de SKX007 :laughing:

Mooi om te horen dat hij goed is aangekomen en veel plezier er mee! Iets moois om naar uit te kijken tot dat je terug komt. Bandenwissel is altijd een mooie manier om de klok weer een heel andere uitstraling te geven. Vond op die NATO dat hij meer een militaire/tooltwatch uitstraling kreeg.

1 like

Is en blijft een prachtige klok.
Een klassieker. Veel draagplezier

1 like

Hier is alles mee gezegd

3 likes

Bedankt allemaal, ga er zeker plezier van hebben.
Iemand verder nog bandentips? Vind de jubilee erg mooi maar kan me ook indenken dat ik een ‘zachter’ bandje ga gebruiken. Foto’s altijd welkom…!

Allez koekoek, vreselijk qua uitzicht of qua draagcomfort?
Er bestaat (veel) beter maar ik vind de af-fabriek Seiko Jubilee eigenlijk nog zo slecht niet, sommige exemplaren rammelen een beetje en het is jammer dat er geen solid endlinks opzitten, maar het is best comfortabel om dragen, het trekt je armhaar er niet uit, ik kan eigenlijk alleen maar positief zijn over deze band, gezien de prijsklasse…

Beetje van beide. Ik vind jubilee niet zo goed staan omdat het imo te veel “bling bling” toevoegt terwijl de SKX juist een relatief simpele duiker is. Past er gewoon niet bij, op een SKX009 staat de jubilee al stukken beter. Droeg de 007 gewoon stukken minder toen de jubilee er op zat.

Ik draag m as i type this, op de Seiko rubber strap.

2 likes

Ik heb 'm op de 009 gehad en geparelstraald op een mod en was er toen ‘zwaar’ tevreden over

2 likes

Gefeliciteerd, Prima duiker :thumbsup:

Jammer dat ze meestal worden gebruikt als desk diver.
Ik heb hier eigenlijk nog nooit een afgeragd exemplaar gezien.

Grt.

1 like

Hier ga je geen spijt van krijgen :wink:

Ps.
Even een extra optie voor de metalen-band-discussie:
De Super Engineer I en II zien er in mijn ogen top uit en zijn in verschillende varianten qua afwerking te verkrijgen.

Misschien iets voor een later moment.

2 likes